۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۶۳۲۴۰
امام جمعه دامغان:

شهید مطهری تفکر انقلابی را اعتلا بخشید

امام جمعه دامغان معلمان را مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت و عامل پیشگیری از انحرافات در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: همه چهره‌های تأثیرگذار در تاریخ بشریت پرورش یافته محضر معلمان و اساتید هستند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در آیین بزرگداشت نخستین روز از هفته معلم و نواختن زنگ سپاس معلم که با حضور فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی، رییس و معاونان اداره آموزش و پرورش و جمعی از مدیران شهرستان دامغان در محل آموزشگاه دخترانه محراب برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: قدرشناسی از زحمات معلمان بزرگداشت انسان‌سازی و عالم پروری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با برشمردن تفاوت های شخصیت کم نظیر شهید مطهری(ره) با دیگران، خاطرنشان کرد: این چهره تأثیرگذار در ایدئولوژی حکومت اسلامی، مقابل افکار التقاطی، لیبرالیست ها، کمونیست ها، سکولارها و تفکرات نظایر اینها ایستاد و به تبیین و تعمیق ارزش های اسلام ناب محمدی و شریعت علوی کمک شایانی کرد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شهادت استاد مطهری(ره) خسارتی بزرگ برای انقلاب و کشور بود، تصریح کرد: علامه مرتضی مطهری(ره) با داشتن چهار ویژگی بارز "مکتب دیده"، "محضر دیده" با بهره گیری از محضر اساتیدی همچون علامه طباطبایی و امام خمینی(ره)، "مدرس" حوزه و دانشگاه و "مؤلف" آثار ارزشمند گسترده، به الگویی بی بدیل در تاریخ کشورمان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه شهید مطهری تفکر انقلابی را اعتلا بخشید، معلمان را مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت و عامل پیشگیری از انحرافات در جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: همه چهره‌های تأثیرگذار در تاریخ بشریت، مسؤولان و علما پرورش یافته محضر معلمان و اساتید هستند.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) بر لزوم درک زوایای وجود نورانی آن حضرت و جایگاه بی‌بدیل مهدی موعود(عج)، توسل به آن امام و رجوع به راویان حدیث، علما و فقها در عصر غیبت امام عصر(عج) تأکید کرد و گفت: تهذیب نفس و تلاش برای اصلاح خود و جامعه گامی مهم برای منتظران واقعی آن حضرت است.

گفتنی است، به صدا درآوردن زنگ سپاس معلم، ادای احترام به مقام شهدای فرهنگی و گلباران مزار شهدای شهرستان دامغان در فردوس رضا(ع) وحضور مسؤولان در مدارس سلیمان خاطر، معلم و بنت الهدی و قدردانی از زحمات معلمان از جمله برنامه های نخستین روز هفته معلم در دامغان بود./977/پ203/ب1

ارسال نظرات