۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۶۳۳۳۳
تولیت و موسس مدرسه علمیه امام حسین بابل:

روحانیت باید به ابزارهای پیشرفته روز مسلط باشد

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به شبهه افکنی و جنگ فرهنگی قدرتمند دشمنان علیه مبانی دین، گفت: از راه های مقابله با ترفند دشمنان در حوزه فرهنگی، تسلط به زبان روز جامعه، استفاده از ابزارهای پیشرفته کارآمد در حوزه تبلیغ و تمرکز کردن بر روی قشر جوان است.
حجت الاسلام حسین تقی پور در همایش ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، موسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع طلاب و روحانیان منطقه گتاب با تبریک عید نیمه شعبان، گفت: وظیفه روحانیت در عصر غیبت امام زمان(عج) رسالت تبلیغی، حفظ حریم و سنگر دین است و این یک جهاد معنوی بسیار مهم در این عصر محسوب می شود.

وی مهم بودن این رسالت را تاکید کرد و افزود: سربازی امام عصر(عج) در حوزه تبلیغی یک توفیق بسیار مهم و با ارزش است و باید قدردان این فرصت مهم و مغتنم بود.

امام جمعه گتاب با اشاره به شبهه افکنی و جنگ فرهنگی قدرتمند دشمنان علیه مبانی دین، تصریح کرد: از راه های مقابله با ترفند دشمنان در حوزه فرهنگی، تسلط به زبان روز جامعه، استفاده از ابزارهای پیشرفته کارآمد در حوزه تبلیغ و تمرکز کردن بر روی قشر جوان است.

حجت الاسلام تقی پور به ظرفیت های پنهان و آشکار روحانیت در حوزه تاثیر گذاری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: تریبون مسجد و نمازجمعه از مهمترین ابزارهای رسانه ای روحانیت در کنار حضور و فعالیت در حوزه های جدید این عصر از جمله فضای مجازی است که ظرفیت بسیار مهمی برای ارتباط با جامعه و ایمن سازی در مقابله با بمباران شبهه های دشمنان محسوب می شود.

وی تاکید کرد: روحانیت باید از تمام ظرفیت و جایگاه خود برای اجرای منویات ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) بهره ببرد زیرا بنا بر استدلال فقهی و اجتماعی تقویت جایگاه ولایت منوط به تقویت جایگاه و اجرای دستورهای ولی فقیه است.

استاد حوزه و دانشگاه نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری در تعیین شعارهای سال را یادآور شد و افزود: تمام تریبون های رسمی و غیر رسمی روحانیت از جمله نمازهای جمعه و مساجد برای تحقق شعار سال به کارگیری شود.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال برای حفاظت از کیان جامعه اسلامی در برابر دشمنان اسلام در عصری که آن ها با تمام ظرفیت ها برای از بین بردن ظرفیت های اقتصادی ام القرای جهان اسلام به میدان آمده اند، باید به یک الزام شرعی و اجتماعی تبدیل شود.

حجت الاسلام تقی پور از جمله وظیفه مهم روحانیت را در تحقق شعار سال را یادآور شد و گفت: روحانیت می تواند با تبین وجوب جامعه ایمانی با نگاه به منابع فقهی در تشریح جنبه عقلانی تحقق شعار سال برای حمایت از کالای ایرانی وارد این عرصه شود.

وی ادامه داد: حمایت از یک مومن مسلمان در برابر بیگانگان، تکرار بدون ملال با استفاده از ظرفیت های نوشتاری و کلامی در باب شاد کردن دل مومن مسلمان از نگاه دین، از جمله این روش ها محسوب می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل، تصریح کرد: ماموریت همه مسلمانان برای بستن راه های نفوذ بیگانان و سلطه دشمنان در جامعه مومن و خداباور اسلامی برای قطع وابستگی اقتصادی به آن ها و حمایت از تولید در جامعه اسلامی است.

وی افزود: وقتی جامعه ای به دست یک جامعه دیگر نگاه کند، اجیر و تحت سطله آن جامعه قرار خواهد گرفت و این مهمترین راه نفوذ و تسلط دشمنان است.

حجت الاسلام تقی پور دیگر روش برای تبیین شعار سال را توسط روحانیت را خاطرنشان کرد و گفت: تشریح لزوم عقلانی و وجوب پیروی از حاکم اسلامی وظیفه خطیر روحانیت است و باید شاهد وحدت همه آحاد جامعه برای اجرای فرامین ولی فقیه باشیم./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات