۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۴۶۷
امام جمعه پردیسان:

عمل به الگوی اسلامی نظام را در برابر دشمنان بیمه می کند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: دشمنان برای برهم زدن امنیت مملکت، از طرفی آلوده کردن ایمان جوانان و از دیگر سو آلوده کردن سردمداران جامعه به دنیاپرستی را در دستور کار خود قرار داد‌ه‌اند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به شرایط ایجاد امنیت در هرجامعه‌ای اظهار داشت: ایمان مقتضی ایجاد امنیت و ظلم مانع امنیت است، بنابراین برای مستقر شدن امنیت در هرجامعه‌ای ابتدا باید ایمان ایجاد و ظلم ریشه‌کن شود.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: اگر امنیت موجود نباشد هیچ امری از تعلیم و تربیت و فرهنگ گرفته تا بهداشت و سلامت درست نمی‌شود و نمی‌توان به امور اساسی زندگی دسترسی داشت.

وی با بیان این‌که برای ریشه‌کن کردن ظلم ابتدا باید مصادیق آن دانسته شود، گفت: اولین مصداق ظلم شرک به خدا است، ترس از تسلیحات، تجهیزات و تحریم‌های دشمن و قدرت‌های دنیا یقینا شرک است، چراکه این قدرت‌ها در مقابل قدرت خداوند پوچ هستند و باید به این موضوع اعتقاد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر تجهیز مسلمانان به سلاح برهان و استدلال تصریح کرد: همان‌گونه که توطئه‌های دشمن چندضلعی است، روش‌های مقابله با دشمن نیز بایستی چندبعدی باشد، مسلمانان بایستی خود را به سلاح برهان، استدلال و مناظره مجهز سازند تا در برابر دشمن بتوانند از آن استفاده کرده و دشمن را مغلوب سازند.

وی کسانی که انقلاب را وسیله نان خوردن خود قرار داده‌اند افرادی ظالم توصیف و بیان کرد: کسانی که با شهوت‌رانی و اشرافی گری به خود ظلم کرده و دین را مایه زندگی خود و منصب امامت و سیاست را برای ارتزاق قرار داده‌اند، این‌ افراد بایستی با تدبیر نفس از ظلم دوری کنند.

امام جمعه پردیسان اضافه کرد: ظلم به رهبر انقلاب، نظام و جامعه مدنی دیگر مصداق ظلم است، آدمی باید رهبری آسمانی را بپذیرد تا امنیت ایجاد شود، با وجود شورای امنیت در جهان، خبری از وجود امنیت نیست.

وی نبود دولت اسلامی را دلیل اصلی ظلم به جامعه و مردم عنوان کرد و گفت: دشمنان برای برهم زدن امنیت مملکت، از طرفی آلوده کردن ایمان جوانان و از دیگر سو آلوده کردن سردمداران جامعه به دنیاپرستی را در دستور کار خود قرار داد‌ه‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که اگر به الگوی دینی و اسلامی ایجاد امنیت عمل شود، هیچ کاری از دشمنان ساخته نخواهد بود، تصریح کرد: دلیل این‌که امروز قدرت آمریکا بعد از سیصد سال رو به زوال می‌رود این است که تا حدودی به این الگو عمل شده است و به همین خاطر امنیت ایران پایدار است، اما باید این روند گسترش یابد.

وی با اشاره به محبوبیت دستگاه‌های امنیتی نظام جمهوری اسلامی در میان مردم بیان کرد: در هیچ کشوری دستگاه‌های امنیتی محبوب نیستند، اما در ایران به دلیل ایجاد امنیت جامعه و نظام در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات