۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۵۱۷

جاذبه امامزادگان در حوزه گردشگری مورد غفلت واقع شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت نمونه گردشگری در جهان اسلام نشان از اهمیت گردشگری مذهبی در این انتخاب دارد.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تور خبری اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی به مقصد امامزادگان منطقه شمال استان شامل شهرهای مرند و جلفا به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد و خبرنگاران رسانه‌های استان در جریان فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، معنوی و معرفتی اماکن متبرکه حاشیه ارس قرار گرفتند.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جریان بازدید خبرنگاران از امامزاده سیدمحمد جلفا با بیان این‌که تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌های فرهنگی مناطق از جمله مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: جاذبه امامزدگان در حوزه گردشگری مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان این‌که انتخاب تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت نمونه گردشگری در جهان اسلام نشان از اهمیت گردشگری مذهبی در این انتخاب دارد، خاطرنشان کرد: وجود مساجد تاریخی متعدد، تاریخ و هویت دینی و شعیی منطقه و همچنین امامزادگان متعدد در منطقه مختلف استان فرصتی برای توسعه گردشگری مذهبی آذربایجان است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که توجه به گردشگری مذهبی تأثیرگذاری مستقیم در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، گفت: با وجود این‌که تعداد امامزادگان استان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشتر است، اما کمترین توجه به آنها شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر مطالعه در تاریخ امامزادگان مدفون در استان، ابراز کرد: اغلب امامزدگان با شهادت از دنیا رفته‌اند، با این توصیف که اغلب آنان از حکما و خلفای جور زمان فراری بودند و در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زندگی می کردند و همانجا نیز به خاک سپرده شده اند.

وی با اشاره به این‌که صرف احترام و اعتقاد مردم به امامزادگان می‌تواند دلیل محکمی بر اثبات صحت نسب آنان باشد، افزود: آمار دقیق تعداد امامزادگان کشور حدود 8500 بقعه است، که از این تعداد حدود 200 امامزاده در استان آذربایجان شرقی بوده و حدود نصف این میزان نیز قابل دسترسی هستند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که امامزاده سیداحمد آلانق در شهرستان بستان‌آباد امسال برای نخستین بار میزبان گردشگران خارجی بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین برکات توسعه امامزادگان و توجه به طرح‌های عمرانی، جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات