۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۵۷۶
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

انقلاب اسلامی نقطه عطف شکوفایی حوزه های علمیه است

معاون آموزش جامعة المصطفی تبلیغ را از کارکردهای جدایی ناپذیر حوزه های علمیه دانست و گفت: یکی از کارکردهای حوزه های علمیه علاوه بر پژوهش و آموزش، پاسخ دادن به نیازهای جامعه و جوامع بشری است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون آموزش جامعة المصطفی(ص) العالمیة در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه» که عصر امروز در سالن کنفرانس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تشریح تاریخچه حوزه های علمیه پرداخت و گفت: در حال حاضر حوزه علمیه قم کانون اصلی حوزه های علمیه جهان است و به برکت انقلاب اسلامی در حال شکوفایی هرچه بیشتر است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نقطه عطف شکوفایی حوزه های علمیه است، اظهار داشت: نظام حوزه های علمیه از دیرباز خصوصیاتی داشته که لاز است در آینده نیز این خصوصیات همراه حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که حوزه علمیه همواره تربیت محور و رسالت مدار بوده است، عنوان کرد: حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ افراد معنوی را تربیت کرده است که رسالت الهی را بر دوش خود احساس کرده و مأموریت خود را به خوبی انجام داده اند و همین موضوع سبب شده است تا حوزه علمیه از میان سایر مراکز علمی متمایز شود.

معاون آموزش جامعة المصطفی(ص) العالمیة خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهایی که حوزه های علمیه در طول تاریخ داشته اند علاوه بر پژوهش و آموزش، پاسخ دادن به نیازهای جامعه و جوامع بشری بوده است.

وی با بیان این که تبلیغ یکی از کارکردهای جدایی ناپذیر حوزه های علمیه است، ابراز کرد: امروزه در نقاط مختلف دنیا شاهد وجود حوزه های علمیه هستیم و این که مشاهده می کنیم در اروپا هم حوزه علمیه وجود دارد، امر مستبعدی نیست و شاید قبل از انقلاب اسلامی به نظر سخت می آمد، اما به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: یکی دیگر از کارکردهای حوزه، اسلامی سازی علوم است که در سایه مراکز عقلانی حوزه در حال انجام است و به نتایج خوبی دست پیدا کرده ایم.

معاون آموزش جامعة المصطفی(ص) العالمیة حوزه علمیه قم را مصداق کلام نورانی امام صادق(ع) «علم در شهری به نام قم ظاهر می شود و این علم به عنوان معدن و چشمه جوشان شناخته خواهد شد» معرفی کرد و گفت: حوزه علمیه هامبورگ نیز یکی از چشمه های درخشانی است که از حوزه علمیه قم نشأت گرفته است.

وی برخی از لازمه های کار تبلیغی در عرصه بین الملل را اینگونه بیان کرد: تدوین متون به زبان های مختلف، تدوین رشته های ویژه و مورد نیاز منطقه های تبلیغی، تربیت طلاب مستعد و مبلغان خبره و ارتباط و هماهنگی میان حوزه علمیه قم با سایر حوزه های خارج از لازمه های موفقیت در عرصه بین الملل است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات