۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۳۷۰۹

پیام ‌آیت الله مظاهری به جشنواره شعر و خاطره اخلاق تبلیغ

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به این که قرآن کریم علاوه بر ادبیات، تاریخ نیز دارد، گفت: خداوند اخلاق را در قالب تاریخ به ما معرفی می کند تا ما از تاریخ به اخلاق انسانی پی ببریم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان برای اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ که عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم  برگزار شد، پیامی تصویری ارسال کرد.

وی در این پیام تصویری، هدف این جشنواره را باارزش و مقدس توصیف کرد و گفت:همه می دانیم که کار اخلاق، کاری است که پروردگار عالم در سوره شمس بعد از یاد کردن 11 قسم می فرماید «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها».

حضرت آیت الله مظاهری یکی از معجزه های قرآن کریم را ادبیات قوی، فصاحت و بلاغت خواند و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بارها و بارها به این معجزه تحدی کرده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که قرآن کریم علاوه بر ادبیات، تاریخ نیز دارد، ابراز کرد: خداوند اخلاق را در قالب تاریخ به ما معرفی می کند تا ما از تاریخ به اخلاق انسانی پی ببریم؛ جمله «فسیروا فی الارض» به معنای سیر در تاریخ است که در قرآن کریم 11 بار ذکر شده است و این تأکید از آن رو است که تاریخ، داستان ها و غیره نفوذ بسیار خوبی در اثبات مطالب دارد.

وی با بیان این که شعر یک ذوق است، افزود: چه خوش است که شاعر این ذوق را به جا مصرف کند؛ شعر می تواند یک داستان و اخلاق باشد و ریختن مطالب اخلاقی در شعر و داستان برای همه به ویژه جوانان مفید است، اما کم بدان توجه شده است.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: اگر بودجه تان اقتضا کند می توانید 7 یا 8 جلد کتاب در این باره بنویسید و بدانید که پیاده سازی مطالب اخلاقی در داستان ها و اشعار نیازمند افراد خبره و خوش سلیقه است./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات