۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۶۳۷۶۷
کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

اقبال لبنانی ها به نامزدهای حزب الله

کارشناس مسائل غرب آسیا حضور احزاب و گروه های مختلف سیاسی و اعتقادی را وجه تمایز انتخابات در لبنان نسبت به سایر کشورها عنوان کرد و گفت: حزب الله ثابت کرده است که پس از تصدی کرسی های پارلمان در راستای مصالح و منافع عمومی کشور گام بر می دارد.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضور احزاب و گروه های مختلف سیاسی و اعتقادی را وجه تمایز انتخابات در لبنان نسبت به سایر کشورها عنوان کرد و افزود: روز به روز اهمیت محور مقاومت برای ایجاد موازنه و اعتدال سیاسی در منطقه آشکارتر می شود و ظهور اقتدار مقاومت یک امتیاز است که قطعا در افزایش کرسی های موافقان چنین محوری تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا به استقبال لبنانی ها از حضور حزب الله در عرصه انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: حزب الله ثابت کرده است که پس از تصدی کرسی های پارلمان؛ در راستای مصالح و منافع عمومی کشور گام بر می دارد و توجهی به مصالح شخصی و حزبی نخواهد داشت؛ از این رو کرسی های بیشتری را به دست خواهد آورد.

سعیداوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات پارلمان عراق خاطرنشان کرد: دولت فعلی پس از شکست داعش و ملغی کردن استقلال کردستان عراق، به اهمیت و اعتبار دو چندانی دست یافت و حضور نزدیک به 146 حزب سیاسی در انتخابات پیش رو بر اهمیت آن افزوده است.

وی به حمایت و مخالفت برخی احزاب سیاسی عراق با دولت حاکم اشاره کرد و گفت: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در پی روی کار آمدن دولت متمایل با اهداف و برنامه ریزی هایشان در عراق هستند البته جمهوری اسلامی به دنبال استقرار تام امنیت در همسایه خود هستند چرا که امنیت عراق بر امنیت ایران تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: با وجود تبلیغات منفی علیه دولت فعلی عراق اما استقبال پرشوری از آن خواهد شد؛ زیرا خنثی سازی استقلال کردستان عراق و همگرایی با احزاب مختلف به ویژه مرجعیت عراق در شکست داعش نقاط قوت آن محسوب می شود.

سعیداوی عنوان داشت: دولت فعلی عراق شرایط بهتری برای پیروزی در انتخابات دارد اما سرسخت ترین رقبای العبادی، بیشتر المالکی است؛ به هر حال پیروزی چشمگیر شیعیان را در انتخابات شاهد خواهیم بود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات