۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۶۴۰۹۹
گزارش رسا از تجمع طلاب در مدرسه فیضیه؛

اقیانوس بصیرت در خاستگاه انقلاب|برجامی که به آتش کشیده شد

هنوز طنین نوای قدسی روح خدا از حجره ها و دیوارهای فیضیه شنیده می شود که می فرمود:« هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» و اینک فرزندان معنوی امام روح الله حنجره هایشان پر از فریاد ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار شده است.
تجمع پرشور طلاب در اعلان تنفر از آمریکا در مدرسه فیضیه قم تجمع پرشور طلاب در اعلان تنفر از آمریکا در مدرسه فیضیه قم تجمع پرشور طلاب در اعلان تنفر از آمریکا در مدرسه فیضیه قم تجمع پرشور طلاب در اعلان تنفر از آمریکا در مدرسه فیضیه قم

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ، از خیابان منتهی به حرم که عبور می کنم، جنب و جوش روحانیانی که در حال عبور و مرور و رفتن به سوی مدرسه فیضیه هستند به چشم می آید؛ از حرم تا ورودی فیضیه پر از طلابی است که راه رفتن به فیضیه را در پیش گرفته اند.

همراه و همقدم آنها می شوم و خود را به دل دریای صفا و صمیمیت طلاب می زنم؛ با طلبه ای جوان که خود را محمد معرفی می کند همسخن می شوم و از او می پرسم که برای چه به فیضیه می رود؟ می گوید طلبه مدرسه معصومیه است اما برای تجمع طلاب در اعلام انزجار از آمریکا آمده است تا همدوش دیگر طلاب با مشت های گره کرده بر دهان یاوه گویان بکوبد.

می گوید: آمریکا شیطان بزرگ است و خوی استکباری او به این صورت است که به هیچ عهدی پایبند نیست و خود را مجاز به شکستن عهد و پیمان می داند.

زبان گیرا و جذابیت سخنش مرا مجذوب می کند؛ ادامه می دهد: حضرت آقا بارها تذکر دادند که به شیطان نباید اطمینان کرد و فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم اما دولتمردان پای میز مذاکره رفتند و هرچه داشتیم را تقدیم دشمن کردند و دیشب هم ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شویم که باید مسؤولان ما نیز از این توافق ننگین خارج شوند تا مقابله به مثل کنند.

از او بخاطر این همکلامی تشکر می کنم و به راه خود ادامه می دهم.

از درب دارالشفا وارد می شوم؛ صف های شلوغ پرداخت شهریه در جلوی چشمانم هویدا می شوند؛ طلابی که برای گرفتن شهریه مراجع صف بسته اند و ازدحامی را در حیاط این مدرسه به وجود آورده اند.

عقربه های ساعت که به یازده نزدیک می شود از حجم انبوه افراد در صف کاسته می شود؛ طلاب راه فیضیه را در پیش می گیرند و من نیز همراه طلابی می شوم که از صف جدا شده اند تا از صف تجمع کنندگان عقب نمانند و قدم هایم را تند می کنم تا با یکی از طلاب که کمی جلوتر از من است همکلام شوم.

فرصت مناسب

می پذیرد که درباره موضوع خروج آمریکا از برجام با ما سخن بگوید؛ معتقد است که این خروج فرصت مناسبی را فراهم آورده است تا ما نیز مقابله به مثل کرده واز این معاهده خارج شویم.

می گوید: « آمریکا از ابتدا نیز انرژی هسته ای ما را بهانه کرده بود تا جلوی پیشرفت ما را بگیرد و برجام بهترین فرصت را برای آنها فراهم کرد تا سد راه پیشرفت های کشور ما شوند اما بدعهدی آمریکا بار دیگر به آنان که دل در گرو شیطان بزرگ دارند ثابت کرد که به شیطان نمی شود اطمینان کرد و باید منتظر بود که در بزنگاه خیانت کند»

ادامه سخنانش با ورود ما به حیاط فیضیه همراه است:«امروز همه طلبه ها می آیند تا تجدید میثاق با امام و شهدا و ولی فقیه داشته باشند و به دشمنان نشان بدهند که همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم؛ باز هم پای آرمان های انقلاب می مانیم و با استقامت و ایستادگی، توطئه های دشمن را خنثی می کنیم»

سخنان این سید طلبه که با شور و حرارتی انقلابی بیان می شود؛ نگاه چند نفر را متوجه ما می کند و آنها نیز احسنت گویان، مهر تأییدی بر سخنان این طلبه جوان انقلابی می زنند.

فیضیه، خاستگاه انقلاب

وارد فیضیه که می شوم یاد و خاطره ایثار و مقاومت، ایستادگی و شهادت؛ علم و معرفت؛ صبر و بصیرت و خروش انقلابی طلاب در دوران انقلاب و پس از آن در ذهنم تداعی می شود و مرغ خیالم را به پرواز در می آورد و به 5 دهه پیش می برد؛ روزهایی که مدرسه فیضیه مرکز ثقل فعالیت های انقلابی بود و امام روح الله، از دل این مکان مقدس که معنویت حرم حضرت معصومه(س) در جای جای آن استشمام می شد، بذر انقلابی را کاشت که اکنون به درخت تناور و پرثمری تبدیل شده است که ریشه آن در ایران اسلامی و در اعماق وجود مردم و شاخه های آن در لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و دیگر نقاط جهان سایه افکنده است.

هنوز طنین نوای قدسی روح خدا از حجره ها و دیوارهای فیضیه شنیده می شود که می فرمود:« هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» «آمریکا شیطان بزرگ است» و « آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند»و اینک فرزندان معنوی امام روح الله و طلاب و معارف جویان فقه جعفری حنجره هایشان پر از فریاد ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار شده است و آمده اند با تأسی از امام راحل(ره) و خلف صالحش، امام خامنه ای، هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند و خروج رییس جمهور دیوانه آمریکا از برجام بهانه ای شده است تا باردیگر نقاب از چهره کریه و بد منظره دیو اهریمنی و شیطان بزرگ افتاده و دل سپردگان غرب، عربان تر از پیش دست چدنی زیر دستکش مخملی جهانخواران را نظاره کنند.

در این فکر هستم که ناگهان خیل عظیم طلاب همچون موج هایی خروشان در هنگام جزر و مد دریا به اقیانوس عمیق بصیرت طلاب حاضر در این تجمع می پیوندند و حیاط فیضیه را مملو از طلابی می کند که با سلاح بصیرت و صبر انقلابی آمده اند تا مشت محکمی بر دهان دشمن بکوبند و بار دیگر حماسه ایستادگی و استواری را معنا کنند.

اقیانوس معرفت و بصیرت طلاب

مدرسه فیضیه محل تلاقی رودهای زلال طلابی شده است که کران تا کران را تبدیل به اقیانوس بزرگ بصیرت و معرفت کرده است که با هر جزر و مد خود، طوفانی سهمگین از فریاد«مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق»  به وجود می آورد که سقف آسمان را می شکافد.

روحانی سالخورده ای کنارم ایستاده است که با هر بار تکبیر گفتن، مشت را گره کرده و از اعماق وجود شعار می دهد؛ از شعار دادن که فراغت می یابد از او می خواهم که چند کلامی از علت حضور در این جمع بگوید.

ابتدا نمی پذیرد اما اصرارم را که می بنید قبول می کند و می گوید:« اینجا مدرسه فیضیه و خاستگاه انقلاب است؛ سالهاست که صدای انقلاب از این مدرسه بلند می شود و امروز نیز طلاب احساس وظیفه کرده اند تا بار دیگر دلبستگی خود به آرمانهای امام و انقلاب را ثابت کنند و نگذارند دشمن بر سرنوشت کشور مسلط شود»

ادامه می دهد:«شعار مرگ بر آمریکا در واقع نفی سلطه شیطان است چراکه آمریکا به فرموده امام خمینی(ره) نماد شیطان بزرگ و مظهر اتم و اکمل حکومت شیطانی است و ما اگر در مسیر توحید قرار داریم باید با جبهه کفر و جبهه شیطانی عالم مبارزه کنیم»

برجام به آتش کشیده می شود

در حال گفت‌و‌گو هستم که طلاب انقلابی برجام را به آتش می کشند و همین موضوع نیز زمینه ساز شعارها و تکبیر های جمع می شود و «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر سازش کار» و «مرگ بر منافق» در گوش ها می پیچد.

صحبتم که با این روحانی سالخورده که شور و نشاط انقلابی در وجودش موج می زند تمام می شود، مجری برنامه حجت الاسلام والمسلمین لونی را به جایگاه دعوت می کند تا چند دقیقه ای به ایراد سخن بپردازد و من نیز قلم و کاغذ در دست می گیرم تا این سخنان را برای ثبت در حافظه تاریخ، ثبت و ضبط نمایم.

سخنانش با شور و حرارتی انقلابی آغاز می شود؛ حضور طلاب در این تجمع انقلابی را حاصل صبر و بصیرت و مقاومت می داند و این حضور را بهترین قلمی می داند که می تواند برای دفاع از آرمانهای انقلاب به کار گرفته شود.

از تجمع چند هزار نفره طلاب در سال 94 سخن به میان می آورد؛ زمانی که نوزاد ناقص الخلقه و شوم برجام تازه متولد شده بود، از اتمام حجت ها با تیم هسته ای که به فرموده رهبری فرزندان نظام هستند، از حمایت ها، نگرانی ها، دلواپسی ها از سرانجام نافرجام برجام.

سخنان پر شور و حرارت و انقلابی این استاد سطح عالی حوزه، بارها با تکبیر و شعارهای طلاب حاضر همراه می شود و فریادهای «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر منافق» و « نه برجام نه 2030 لعنت به انگلیسی» و «موضع ما یک کلام، آتش زدن به برجام» سقف آسمان را می شکافد.

حرارت انقلابی و مشت های گره خورده

هر شعاری که داده می شود مشت ها گره می شود و حس نفرت از شیطان بزرگ و اذنابش بر زبان آمده و مجال بروز می یابد و این آتشفشان خشم طلاب انقلابی نسبت به دشمن، حرارتی دوباره می یابد.

اینجاست که جمله تاریخی امام عشق که فرمودند: «هرچه فریاد دارید بر سرآمریکا بکشید» در برابر دیده‌گانم رژه می رود و حسی آمیخته با ابهت که ناشی از تحقیر استکبار و مبارزه با شیطان بزرگ و استقامت در طریق حق است به من دست می دهد.

سخنران از رییس جمهور می خواهد که با صداقت با مردم سخن بگوید و به شکست برجام اعتراف کند و بر حول محور ولایت فقیه، اتحاد ملت را در پیش بگیرد.

پایان سخنرانی وی با شعارهای مداوم حاضران همراه می شود و این شعارها که برخاسته از شور و حرارت و منطق انقلابی طلاب است تا زمان سخنرانی آیت الله اراکی که سخنران اصلی این همایش است ادامه می یابد.

رییس مجمع تقریب که سخن می گوید، بار دیگر غریو تکبیر در بین جمعیت می شکفد و شعارها گوش فلک را کر می کند.

آیت الله اراکی نیز با حرارتی انقلابی به دشمن هشدار می دهد که ملت ایران از تحریم و تهدید نمی هراسد چراکه فرزند جنگ و ایثار و مقاومت و ایستادگی است و از آل سعود می خواهد که به کتب روایی و حدیثی شیعه و اهل سنت مراجعه کند و روایات پیامبر(ص) در وصف ایرانیان را بخوانند؛ آنجا که می گوید لشکر صاحب الزمان(عج) ایرانیان هستند و کلید فتح جهان در دست آنهاست و این قوم در رویارویی با جبهه کفر و استکبار پشت به دشمن نخواهد کرد و از جنگ در راه خدا برای احقاق حق خود خسته نمی شود.

این سخنان بهانه ای می شود تا بار دیگر فریاد «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر آل سعود» در حیاط فیضیه طنین انداز شود و پیام ایستادگی و مقاومت روحانیان در برابر یاوه گویی دشمن را به اقصی نقاط عالم مخابره کند.

سخنران از لزوم مقابله به مثل دولت ما سخن می گوید؛ از پیروزی نهایی جبهه حق، از محاصره شدن صهیونیست ها توسط مقاومت، از آینده روشن جهان و منطقه که به دست همین مردم ساخته می شود.

به صهیونیست ها اعلام می کند که آماده باشند که به زودی به دریا ریخته خواهند شد و وعده در هم کوبیده شدن و نابودی حتمی آنها را که می دهد؛ طلاب تکبیر گویان بر می خیزند و شعار«مرگ بر اسرائیل» سر می دهند.

تجدید میثاق با رهبر انقلاب

درخواست از سپاه و ارتش برای افزایش قدرت دفاعی خود و افزایش برد موشکی و اقتدار نظامی انقلاب دیگر سخنانی است که با تکبیر و شعار انقلابی طلاب همراه می شود.

بخش پایانی سخنرانی که به اعلام میثاق مجدد با رهبر انقلاب اختصاص دارد، فضا را دگرگون می کند و فرزندان معنوی امام خامنه ای فریاد سر می دهند: «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، « ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده»، «ماهمه سرباز تو ایم خامنه ای، گوش به فرمان تو ایم خامنه ای» « لبیک یا خامنه ای» و این شعارها تا پایان سخنرانی ادامه می یابد و شور و حالی عجیب به حیاط فیضیه می دهد، گویی فیضیه به اقیانوسی عظیم تبدیل شده است و هر کدام از طلبه ها، قطره ای از این امواج خروشان انقلابی گری هستند که با جزر و مد خود، حال و هوایی انقلابی به این تجمع می دهند.

سخنرانی که تمام می شود، مجری پایان مراسم را اعلام می کند و بار دیگر این رودهای خروشان صبر و بصیرت با حضور حماسی خود برگ زرینی بر دفتر قطور انقلابی گری حوزه های علمیه و مدرسه فیضیه می افزایند تا در دفتر تاریخ ثبت شود.

طلاب آهسته آهسته متفرق می شوند و از مقابل چشمانم می گذرند و من را به فکر فرو می برند، به رسالت تاریخی این طلاب می اندیشم که همچون آهن آبدیده در ناملایمات و مشکلات پشتیبان انقلاب و آرمانهای امام و رهبری هستند و خدا را شکر می کنم که بار دیگر سعادتی را نصیبم کرد تا روایتگر این حماسه بی بدیل طلاب انقلابی باشم و با پایان این تجمع انقلابی، به ابتدای کار خود می رسم و روایت این حماسه را آغاز می کنم و تلاش می کنم تا جان بدهم به کلمات تا شاید آنها بتوانند از عهده وصف این شور وصف ناشدنی برآیند./872/ز۵۰۲/ق

ارسال نظرات