۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۶۴۱۵۸

عملیات ساخت مدرسه علمیه امام حسین بابل آغاز می شود

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با مرکز مدیریت حوزه های علمیه، گفت: با اهدای زمینی از سوی یکی از خیران شهرستان بابل به زودی عملیات ساختمانی احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) در شهر گتاب آغاز می شود.
حسین تقی پور

حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت و موسس مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به علت راه اندازی مدارس علمیه سفیران هدایت، گفت: اساس تاسیس مدرسه علمیه سفیران هدایت برای پاسخ به نیاز فوری جامعه برای مبلغان دینی بود تا به صورت تخصصی در این زمینه در سطح جامعه به اشاعه باورهای دینی فعالیت کنند.

وی افزود: در زمانی که دشمن با حمله و هجمه وسیع علیه مبانی اعتقادی به میدان آمده است خالی بودن بسیاری از مساجد از امام جماعت در جامعه شیعی زیبنده جامعه اسلامی ما نبود و لذا تربیت تخصصی روحانیون مبلغ در اولویت برنامه های حوزه علمیه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

امام جمعه گتاب به پیچیده شدن فعالیت های ضد دینی دشمنان پرداخت و اظهار داشت: با شدت یافتن و گسترش حمله به مرزهای اعتقادی و مبانی دینی از سوی دشمنان با استفاده از ابزارهای روز رسانه ای، تربیت افراد خبره و متخصص در این زمینه ضروری بود و خوشبختانه خروجی مدارس سفیران هدایت نشان داد که این طرح موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به منایع درسی مدارس علمیه سفیران هدایت، خاطرنشان کرد: استفاده از کتاب هایی با ادبیات روان، قلمی شیوا و کاربردی روز آمد به عنوان منابع درسی در کنار کتاب های متداول درسی در حوزه های علمیه، یکی از نقاط قوت مدارس علمیه سفیران هدایت است.

حجت الاسلام تقی پور آموزش شیوه مسجد داری و اغنای مخاطب را از دیگر محاسن منابع درسی مدارس سفیران هدایت بیان کرد و گفت: خوشبختانه با عنایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه امکان تحصیل فارغ التحصیلان مدارس علمیه سفیران هدایت در سطح4 حوزه های علمیه بر اساس تطبیق دروس فارغ التحصیلان این مدارس با دیگر مدارس علمیه فراهم شده است و این مهم به ارتقای دانش و سطح علمی طلاب این مدارس کمک شایانی را خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: موظف بودن به تبلیغ، شرط اصلی تحصیل در مدارس علمیه سفیران هدایت است و این کار هدف گذاری مهمی را برای طلاب برای آینده خود ایجاد خواهد کرد.

موسس مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل با اشاره به سومین سال تاسیس این مدرسه علمیه، تصریح کرد: مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) شهرستان بابل مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل حوزه علمیه قرار گرفته است اما متاسفانه به دلیل نداشتن امکاناتی مانند ساختمان اختصاصی و محدودیت پذیرش دراین مدرسه، این امکان برای همه داوطلبان وجود ندارد.

وی به دیدار اخیر مدیران مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل با مدیر حوزه های علمیه کشور برای رفع مشکلات این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: با اهدای زمینی به مساحت 2500 متر مربع توسط یکی از خیران شهر گتاب و رایزنی صورت گرفته با مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور، به زودی با آغاز طراحی نقشه و کارهای مقدماتی، روند احداث ساختمان اختصاصی این مدرسه علمیه آغاز می شود.

حجت الاسلام تقی پور به نشست مشترک مسؤولان این مدرسه با مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری سطح 3 حوزه علمیه با توجه به ظرفیت های علمی و بهره مندی از اساتید برجسته به حوزه علمیه قم ارائه شده که این مهم نیازمند حمایت های لازم در زمینه های اعتباری و عمرانی است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و معرفتی در این مدرسه علمیه، گفت: برگزاری نشست های بصیرتی با حضور چهره های شاخص و برجسته کشوری در این مدرسه علمیه و حضور افراد شاخص و پیشرو در عرصه فرهنگی و سیاسی منطقه، مورد استقبال قرار گرفت و نقش موثری را در رفع شبهه ها و بازکردن گره های کور دشمنان در عرصه فرهنگی و اجتماعی داشته است./1313/ت303/ب1

ارسال نظرات