۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۶۴۲۰۴
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی مطرح کرد؛

رسانه بهترین بستر برای الگودهی و آگاهی بخشی سبک زندگی اسلامی ایرانی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: رسانه بهترین بستر در الگو دهی و آگاهی بخشی است که می تواند سبب تغییر و اصلاح سبک زندگی شود.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اعظم پورحیدر، ظهر امروز در همایش رسانه و سبک زندگی اسلامی ایرانی در سالن خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدعه های مقا معظم رهبری سبک زندگی است که اساس تمدن هر کشوری را تشکیل می دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: دشمن امروز به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی و دین زدایی، حرمت شکنی و ترویج بداخلاقی های فردی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: دشمنان با ابزار رسانه ای برای تغییر فرهنگ اسلامی ایرانی سرمایه گذاری کرده و اسلام، ملیت و هویت جامعه ما را نشانه رفته و تنها راه مقابله با آنها رجوع به قرآن، کامل ترین قانونی است که دین اسلام برای ما به ارمغان آورده است.

پورحیدر تأکید کرد: باید بر روی شاخص های هویت اسلامی ایرانی تأکید داشته و از طریق رسانه های جمعی فرهنگ غنی اسلام و متمدن ایران را به جامعه خود و جهانیان بشناسانیم.

وی به نقش اثرگذار حوزه علمیه، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان ابزارهای تربیتی اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات و روایات، هدایت مردم به حق، احیا و گمراه کردن آن ها قتل، محسوب می شود و مصداق بارز این روایت علما، روحانیون، معلمان و اصحاب رسانه هستند که می توانند احیا کننده جامعه و زندگی بخشیدن به نسلی بوده و یا نظاره گر نابودی و فروپاشی جامعه از طریق انحراف فکری و اعتقادی باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رسانه بهترین بستر در الگو دهی و آگاهی بخشی است که می تواند موجب تغییر و اصلاح سبک زندگی شود.

پورحیدر اظهار کرد: رسانه ها می توانند با اعتمادسازی نسبت به سیاست های کلان نظام، انعکاس واقعیت های جامعه بدون جانب داری، نقدهای سازنده، پیش بینی بحران، بیان صادقانه و بدون حاشیه پردازی و تجسس در زندگی خصوصی افراد به در مواردی باعث زیرسوال رفتن حیثیت نظام، جامعه وافراد می شود، با تهاجم فرهنگی مقابله کرده و سبک زندگی اسلامی ایرانی را تقویت کند.

وی به اهمیت تبلیغات در فعالیت های رسانه ای اشاره کرد و گفت: تبلیغات بهترین ابزار برای نشر شاخص های سبک زندگی اسلامی ایرانی و مباحث مهمی همچون اقتصاد مقاومتی و اعتمادسازی برای استفاده از کالای ایرانی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: متأسفانه امروزه رسانه ها بجای مقابله با تهاجم فرهنگی به عنوان شبه رسانه های غربی عمل کرده و مروج تجمل گرایی، روابط آزاد محرم و نامحرم و بدحجابی و ... شده اند که باید آسیب شناسی شده و از این روند جلوگیری شود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات