۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۲۵۳

گردهمایی مبلغان رمضان برگزار شد

همایش «مبلغان رمضان» با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و وزیر کشور برگزار شد.
مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «مبلغان رمضان» امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، حجج اسلام سعید روستا آزاد، احدی، توحیدی منش و رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن همایش‌های غدیرِ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

بی‌توجهی به قرآن، سبب مفاسد اجتماعی

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از بی توجهی نسبت به تفسیر و نهج‌البلاغه گفت: شب قدر، شب نزول قرآن است، اما تفسیر آن سهمی در آن شب ندارد.

وی ادامه داد: بی اعتنایی نسبت به قرآن سبب مفاسد اجتماعی می‌شود، نباید منتظر برنامه‌ریزی نهادها و ارگان‌های دیگر بود، بلکه هرکسی بایستی برای خود برنامه ریزی مستقل داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور آموزه‌های قرآنی را سبب خیر مادی و معنوی برای کشور دانست و بیان کرد: فقر مملکت به‌خاطر پشت کردن به قرآن است، چراکه با آموزه‌های قرآنی نیازی به بودجه مملکت وجود ندارد.

عمل به قرآن و رشد اقتصادی

وی افزود: در حال حاضر فقط 6درصد مردم زکات خود را پرداخت می‌کنند و حاصل آن مبلغی حدود 400 میلیارد تومان می‌شود، حال اگر به فرهنگ سازی قرآن این آمار افزایش یابد، نیازی به بودجه دولت وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد: هرکس در هرجایگاهی می‌تواند از مطالب قرآنی استفاده کند، اگر کسی بخواهد تاریخ بگوید، تاریخ قرآن را بگوید، آیات اخلاقی، سیاسی، علمی، اقتصادی و...را می‌توان در سخنرانی‌ها و منبرهای خود مورد استفاده قرار داد، چراکه قرآن نسبت به ما شکایت خواهد کرد، مگر این‌که حق آن را جبران کنیم.

همچنین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دراین گردهمایی، با اشاره به مسأله خارج شدن آمریکا از برجام اظهار داشت: مقابله با ایران‌هراسی که دشمنان نظام اسلامی به راه انداخته‌اند، نیاز به هوشیاری دارد و همین که ما دست بالا برده و بدعهدی آمریکا را تمام دنیا مشاهده کرد، پیام خوبی است.

وی ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب همه تحلیل‌ها عدم امکان پیروزی کشور گفته می‌شد و حرف از جنگ چریکی و مسلحانه در جریان بود و تنها کسی که روی پیروزی نظام ایستاد، حضرت امام خمینی(ره) بود، همچنین بعد از شروع جنگ تحمیلی عده‌ای گفتند کار انقلاب تمام است.

قدرت عظیم ایران در توازن‌های بین‌المللی

وزیر کشور با اشاره به عدم موفقیت دولت آمریکا در منطقه گفت: اکنون هم در توازن بین‌المللی، قدرت ایران در بیشتر از خود مشاهده می‌کنند و دل‌های منطقه‌ را نیز با ایران می‌بینند، بنابراین ایران در اوج قدرت قرار دارد و قدرت نظام در تمام جهات قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیست، از همین جهت با تمام قوا به میدان آمده‌اند.

وی مطرح کرد: تا زمانی که در داخل قدرت و استحکام مطمئن برای مقابله وجود نداشته باشد، یقینا تمام برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد انشقاق و اختلاف در کشور است، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که توانایی مقابله از خارج با ایران را ندارند، چراکه لبنان، سوریه، عراق و یمن را تجربه کردند و ایران قدرتی نیست که برای دشمنان امکان تجربه کردن باشد.

رحمانی فضلی نقش وحدت را در دوران کنونی تعیین کننده دانست و راه انسجام ملت ایران را این‌گونه بیان کرد: قدرت داخلی کشور مبتنی بر دو امر است؛ امر اول وحدت و انسجام داخلی است و نباید به هر دلیلی به این وحدت و انسجام خدشه وارد شود، بایستی ولایت و رهبری را به عنوان عمود خیمه و عنصر وحدت‌بخش و انسجام بخش در نظر، فکر و عمل قبول کرد؛ اگر هر کس در هر جایگاه، لباس و گروه سیاسی و اجتماعی تصور کند، بدون این محور می‌تواند وحدت ایجاد کرده و خود عنصر وحدت شود، یقینا مسیر را خطا رفته است.

ثمرات ارزشمند تبلیغی سفیران انقلاب

حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز در این نشست، با اشاره به ثمرات تبلیغی طلاب گفت: برای هر خانواده‌ای یک مبلغ حضور پیدا می‌کند و از آثار این حضور ارزشمند حل مشکلات و بحران‌های زندگی آن افراد است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ادامه داد: همه بایستی در جهت عملی کردن این الگوی تبلیغی که با عنوان طرح مددکاری اسلامی در جریان است و سرفصل‌های آن تعیین شده که الگوی بسیار موفقی است.

وی درباره رویکردهای اخیر دفتر تبلیغات بیان کرد: در کنار سفیران انقلاب و کمیته امداد در سال‌ها اخیر، موضوع ورود به آسیب‌های اجتماعی از رویکردهای جدی دفتر تبلیغات بوده که با حمایت برخی عزیزان ثمرات خوبی را در این موضوع مشاهده شده است.

حجت الاسلام روستا آزاد عنوان کرد: از ثمرات ورود اخیر دفتر تبلیغت تشکیل گروه‌های تبلیغی متعدد در حوزه پیشگیری از اعتیاد و طلاق و مفاسد اخلاقی که جزء محورهای اولویت دار رهبر انقلاب است و آموزش های کارگاهی و تربیت مربی متخصص برای آنها فراهم شده است که به فراخور نیازهای موجود، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

ظرفیت عظیم حوزه

اکبر میرشکار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه این نشست، اظهار داشت: اگر امروز نظام با چالش آسیب‌های اجتماعی روبرو است و این موضوع تبدیل به دغدغه بزرگ مسئولان شده است، یکی از مهمترین دلایل آن غفلت از ظرفیت عظیم حوزه است.

وی ادامه داد: امروز به سلامت جسم مردم و جامعه اهمیت زیادی داده می‌شود، اما از سلامت روح و روان آنها غفلت شده است، برای سلامت خانواده، پزشکی اختصاصی تعیین می‌شود، درحالی که هیچ فکری برای سلامت اجتماعی افراد نشده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تأکید کرد: این سرمایه عظیمی که به لطف انقلاب اسلامی در سراسر کشور به وجود آمده است و متشکل از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران است، بایستی با سفر به مناطق مختلف کشور، درست زندگی کردن را به مردم آموزش دهند.

قرارگاه فرهنگی و تبلیغی

حجت الاسلام مالک نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های اجتماعی رایج در کشور اظهار داشت: امروز در جامعه ایران، آسیب‌های اجتماعی، اعم از شبهات و... در جامعه در جریان است و همین امر سبب شده تا حرکتی را در جهت توصیه‌ها و منویات رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه فرهنگی انجام شود.

وی ادامه داد: امروز در جامعه ایران، متأسفانه آسیب‌‌های اجتماعی در حال افزایش است و آسیب‌های مختلف اعتقادی و شبهاتی که در عرصه‌های مختلف جامعه از سوی دشمن در حال گسترش است که باید در این عرصه برای مقابله با توطئه‌های دشمن با تجمیع ظرفیت‌هایی در بین نهادهای مختلف فرهنگی و تبلیغی و ایجاد قرارگاه فرهنگی برای این امر برنامه ریزی شود./876/پ203/ب1

ارسال نظرات