۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۴۹۵

اختتامیه سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد+اسامی غرفه‌های برتر

اختتامیه سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای تهران برگزار شد.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختتامیه نمایشگاه کتاب که در مصلای تهران برگزار شد با اشاره به ارج و اعتبار کتاب اظهار داشت: ما در روز گذشته برای کتاب میزبان رهبر معظم انقلاب و امروز هم میزبان اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور هستیم و این نشان می‌دهد که کتاب بهانه‌ای شده است تا ما میزبان بزرگان کشور باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه معاون اول رییس جمهور تفقدی به فعالان حوزه کتاب، ناشران و نویسندگان داشته‌اند و امید است این تفقد ایشان ثمرات خوبی برای عرصه کتاب داشته باشد.

رییس نمایشگاه کتاب تأکید کرد:  شعار امسال ما «نه به کتاب نخواندن» بود و ما در این شعار به جای آنکه به سراغ دلایل مختلف کتاب نخواندن برویم به سوی دلایل کتاب نخواندن مردم رفتیم. در واقع سعی ما براین است که نمایشگاه گامی در این جهت باشد و بر این اساس دلایل کتاب نخواندن را رصد و از این رو تعهدات و حمایت‌های دولت را در این موضوع ترسیم کنیم.

جوادی یادآور شد: خوشبختانه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب 20درصد افزایش بازدید داشتیم، همچنین گردش مالی هم افزایش پیدا کرده است و حدود 500 هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه عرضه شده است، در بخش بین‌المللی هم مبادلات فرهنگی خوبی در این دوره شکل گرفت.

در ادامه مراسم اختتامیه، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب و مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب قدم‌های رو به جلو و مؤثری برداشته شده است، تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب 2100 ناشر داخلی و 550 ناشر خارجی با بیش از 500هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: امسال بخش عمده‌ای از نمایشگاه کتاب در فضای مسقف برپا شد. نمایشگاه کتاب تهران پرمخاطب‌ترین نمایشگاه دنیاست و از منظر گستردگی نیز جزء دومین نمایشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود.

شهرام‌نیا خاطرنشان کرد: امسال حدود 53 کشور در نمایشگاه حضور و کشور صربستان به عنوان میهمان ویژه و تونس به عنوان شهر میهمان حضور فعالانه‌ای در نمایشگاه داشتند.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب ابراز داشت: در این دوره نمایشگاه‌ جلسات نقد و بررسی‌های زیادی داشتیم و در بعد فرهنگی هم در این دوره فعالانه عمل شد و در واقع 70 دستگاه با ما همکاری کردند. همچنین در نمایشگاه یکی از مهم‌ترین ابعاد بحث فروش است که بر اساس برآوردهای ما بیش از 130میلیارد تومان فروش صورت گرفته است.

ضمنا در این مراسم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سخنرانی پرداختند که می‌توانید در اخبار مرتبط آنها را نیز دنبال کنید.

در پایان این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی، رییس نمایشگاه کتاب از غرفه‌های برتر و شایسته قدردانی شد.

اسامی غرفه‌های برتر:

نشر عمومی:

غرفه شایسته تقدیر

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

غرفه برتر

انتشارات کارنامه از تهران

نشر مرسل کاشان

 

نشر دانشگاهی:

انتشارات رویان‌پژوه

 

نشر آموزشی:

غرفه شایسته نقدیر

انتشارات تخته سیاه

غرفه برتر

انتشارات واله

 

نشر کودک و نوجوان:

غرفه شایسته تقدیر

انتشارات زعفران

غرفه برتر

نشر طوطی از تهران

انتشارات حدیث نینوا از شهرستان

 

نشر دیجیتال:

ایده‌پردازان عصر نو/۸۱۶/ پ ۲۰۱/ش

ارسال نظرات