۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۶۴۸۸۸
استاد حوزه علمیه قم:

خبرگزاری رسا گروه علمی فقه حکومتی را تشکیل دهد

استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است خبرگزاری رسا با دعوت از جمعی از طلاب فرهیخته، جوان و صاحب اندیشه گروه علمی فقه حکومتی را تشکیل دهد.
شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به اهمیت توجه به مساله فقه حکومتی اظهار داشت: فقه حکومتی کلیدی تعیین کننده در رفع مشکلات جامعه است.

وی با بیان تعاریف چهارگانه از فقه حکومتی اظهار داشت: مساله مهم در زمینه فقه حکومتی ایجاد زیرساخت های علمی در این زمینه است.

رییس موسسه احیا همدان ابراز داشت: مساله زیرساخت های علمی در فقه حکومتی به جایگاه فقه مضاف برمی گردد چرا که بحث علمی دقیقی درباره فقه مضاف انجام نشده است که بتواند دستمایه علمی برای محققان باشد.

وی با اشاره به جایگاه خبرگزاری رسا در این زمینه تصریح کرد: خبرگزاری رسا امروز پیشتاز عرصه فقه حکومتی است و در این زمینه فعالیت های مطلوبی انجام داده است.

حجت الاسلام شعبانی به اهمیت توجه بیشتر به این مساله اشاره کرد و گفت: لازم است خبرگزاری رسا با دعوت از جمعی از طلاب فرهیخته، جوان و صاحب اندیشه در این زمینه جلساتی را با این موضوع ترتیب دهد.

وی ادامه داد: ایجاد جلسات متعدد در این زمینه و استفاده از افرادی که در این زمینه دغدغه لازم را دارند می تواند در بلند مدت لجنه ای قوی را شکل دهد که می توانند درباره بیشتر مسائل فقه حکومتی صاحب نظر و اندیشه باشند./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات