۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۹۲۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری:

مسجد سنگری امن در برابر هجمه فرهنگی دشمن است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری مسجد را سنگری امن در برابر هجمه فرهنگی دشمن دانست و گفت: امروز مساجد می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را برای مقابله با جنگ نرم دشمن تجهیز کرده و پرورش دهند.
کنگرلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری، شب گذشته در مراسم دهه تکریم و غبارروبی مساجد که با حضور مردم و مسؤولان در مسجد حضرت زینب(س) شهرری برگزار شد، گفت: در دین مبین اسلام، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مکان‌ها، مسجد است.

وی افزود: در دوران پیامبراکرم(ص) مساجد نه تنها جایگاهی برای ادای فرائض الهی بودند بلکه مهم‌ترین مسایل دینی، تصمیمات سیاسی و حتی حکومتی را در این مکان مقدس مطرح کرده و تصمیم گیری می‌شد بنابراین باید قدر و جایگاه مساجد را بیش از گذشته ارج نهیم و برای مردم به تبیین این جایگاه بپردازیم.

حجت الاسلام کنگرلو با استناد به آیه ۱۲۵ سوره بقره که خداوند می‌فرماید: «...و عهدنا إلی إبراهیم و إسماعیل أن طهرا بیتی للطائفین و العاکفین و الرکع السجود»، ابراز کرد: وقتی دو پیامبر بزرگ الهی، امر به تطهیر و نظافت مسجد می‌شوند، پس باید همگان نسبت به تطهیر و تکریم مسجد توجه داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری مسجد را سنگری امن در برابر هجمه فرهنگی دشمن دانست و گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از مسجد به سوی میدان نبر اعزام می‌شدند امروز نیز مساجد می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را برای مقابله با جنگ نرم دشمن تجهیز کرده و پرورش دهند.

وی ادامه داد: مسجد حریم امن الهی است انسان با راز و نیاز در مسجد می‌تواند به ذات اقس احدیت پناهنده ‌شود و چه کسی بهتر از خدا می‌تواند انسان پناهنده را یاری دهد.

حجت الاسلام کنگرلو با بیان اینکه نقش امام جماعت در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد را بسیار ممتاز دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد و چگونگی برخورد امام جماعت با نوجوانان و جوانان به طور مستقیم در جذب آنان به مسجد اثر می‌گذارد./813/پ203/ب1

ارسال نظرات