۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۶۵۵۹۲
آیت الله موسوی جزایری:

آیه مباهله از ادله واضح برتری ائمه اطهار است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه آیه مباهله از ادله واضح برتری ائمه اطهار(ع) است، گفت: روایات بسیاری در کتب اهل سنت وجود دارد که فضایل برتری امام علی(ع) را ذکر می کند.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان در شرح عبارت « فَبَلَغَ اللّهُ بِكُمْ أشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمينَ وَ أعْلى مَنازِلِ الْمُقَرَّبينَ وَ أرْفَعَ دَرَجاتِ الْمُرْسَلينَ، حَيْثُ لا يَلْحَقُهُ لاحِقٌ، وَ لا يَفُوقُهُ فائِقٌ، وَ لا يَسْبِقُهُ سابقٌ وَ لا يَطْمَعُ فى إدْراكِهِ طامِعٌ» اظهار داشت: یکی از ادله واضح بر برتری ائمه اطهار نسبت به سایر بندگان در آیه مباهله است آنجا که خداوند از مولای متقیان به نفس رسول خدا(ص) تعبیر می کند و چنین سخنی دال بر عموم منزلت امیرمؤمنان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امام علی(ع) به رسول خدا(ص) اقتدا و از فضایل آن حضرت بهره مند شد، عنوان داشت: رسول خدا(ص) دستور برادری میان مسلمانان را صادر کرد و یعسوب الدین را به عنوان برادر خود انتخاب کرد و به واقع تنها امیرمؤمنان از چنان جایگاهی برخوردار است که با ختم رسل پیوند برادری بست.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) خود و علی(ع) را از یک منبع و ریشه معرفی کرده است، تصریح کرد: محب الدین طبری از علمای اهل سنت در کتاب الریاض النظره نقل می کند که رسول خدا(ص) گفت من و علی پیش از خلقت آدم یک نور در پیشگاه خداوند بودیم اما پس از خلقت آدم(ع) دو نور شدیم؛ البته چنین حدیثی را ابن حنبل در کتاب مناقب امام علی(ع) ذکر کرده است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه ذهبی در میزان الاعتدال علی رغم تعصبات خود حدیث فوق را ذکر می کند، افزود: رسول خدا(ص) بیان می کند که ملائکه تسبیح گویی و تهلیل را از من و علی یاد گرفتند؛ چرا که ظرفیت وجودی آن بزرگواران در رتبه مافوق فرشتگان قرار دارد که نمونه آن را در شب معراج و به هنگام رسیدن جبرئیل به همراه حضرت ختمی مرتبت به سدره المنتهی شاهد هستیم.

آیت الله موسوی جزایری گفت: ظرفیت وجودی و ذاتی حضرت ختمی مرتبت بالاتر از جبرئیل است و جز نبوت و رسالت پیامبر اکرم همه علوم را به امام علی(ع) یاد داد./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات