۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۶۵۳
دبیرانجمن اساتید انقلابی سطوح عالی:

مبلغان از ابزارهای هنری فن خطابه استفاده کنند

حجت الاسلام استوار میمندی استفاده از ابزارهای هنری فن خطابه برای جذاب شدن منبر را برای مبلغان ضروری دانست.
همایش طلایه داران تبلیغ خراسان شمالی

حجت الاسلام استوار میمندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه بایسته های تبلیغی ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان برای دریافت مطالب خود باید به منابع برتر همانند قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مراجعه کنند.

دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه توجه به نیازهای ایدئولوژیکی، عقیدتی و معنوی جامعه هدف از سوی مبلغان را ضروری دانست و افزود: ممکن است دریک مقطع زمانی، نیاز معرفتی خاصی در جامعه جلوه گری کند که باید به آن بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امروزه جامعه ما با شبهات باستان گرایی در مقابل مذهب مواجه شده است بنابراین ضروری است که مبلغان خود را در این زمینه آماده سازند تا به صورت کامل توان پاسخ گویی به شبهات آنها را داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که مبلغان باید برکاتی انقلاب اسلامی برای مردم، را معرفی کنند، گفت: مبلغان در عین حالی که به حرف دل مردم گوش می دهند و عملکردهای برخی مسؤولان را نقد می کنند، نباید دفاع از کلیت نظام و حفظ روحیه انقلابی در میان مبلغان به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: امروزه دشمن با برنامه ریزی های دقیق تلاش می کنند روحانیت را نسبت به دفاع از اصل انقلاب دلسرد کنند؛ امروزه روحانیت باید از طرفی به حرف دل مردم گوش دهد و از سوی دیگر فشارها را تحمل کند و در دفاع از اصل انقلاب کم کاری ننند که این گونه عملکرد روحانیت جهاد است.

حجت الاسلام استوار میمندی خاطرنشان کرد: امروزه دیده می شود برخی مراسمات عزاداری مداح محور هستند که روحانیت نباید نسبت به این مسأله حساس شود زیرا این گونه موارد طبیعی و مطابق با طبع هنر دوستی انسان است؛ انسان به سمت هر چیزی که حس لطافت دوستی آن را تأمین کند گرایش دارد و طبیعی است که جذابیت هنر مداحی، بیش از سخنرانی است.

وی ادامه داد: اما آنچه که اهمیت دارد حفظ حدود است به عبارت دیگر گرچه گرایش جوانان بیشتر به سمت مداحی است اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جوانان از معارف مطرح شده در منابر نیز استفاده کنند به عنوان مثال روحانی نیز باید هنر فن خطابه خود را تقویت کند و از ابزارهای هنری فن خطابه بیشتر استفاده کند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات