۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۵۹۷۹
استاد حوزه علمیه:

صالحین به میزان عمل خود، جلوه امام هستند

استاد حوزه علمیه گفت: هر کسی می‌خواهد امام زمان(عج) را در وجودش احساس کند باید رعایت حریم مومنان و صالحان را بکند.
محمدرضا عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که امروز بعد از نماز ظهر درمسجد دانشگاه تهران برگزار شد، در رابطه با دوران غیبت امام زمان(عح) گفت: روایت است تمام مواریث انبیاء نزد امام زمان(عج) حاضر است، از جمله سنت یوسفی که در امام زمان(عج) مشاهده شده است.

وی افزود: مانند برادران حضرت یوسف(ع) که قبلاً با ایشان ارتباط داشتند اما ایشان را نمی شناختند، در زمان ظهور همه متوجه خواهند شد که قبلاً با امام ارتباط داشته اند ولی ایشان را نمی‌شناختند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: غیبت یکی از اسرار الهی است. غیبت دوره ویژه ای است که برای انتقال بشر از نظام ظاهر به باطن محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: ایمان مردم در دوران غیبت، اعظم است زیرا که باید به خورشید پشت ابر ایمان داشته باشند؛ به همین دلیل ائمه معصومین(ع) به اصحاب خود می‌گفتند برادران ما کسانی هستند که ما را ندیده اند ولی به ما ایمان می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز داشت: از سفارشات مرحوم آیت الله بهجت است که دو رکعت نماز در دوران غیبت افضل از طلب دیدار است. در دوران ظهور هر کس در شرق و غرب عالم باشد رویت آن‌ها نسبت به امام، واحد است.

وی در رابطه با اعمال صالح در دوران غیبت ابراز داشت: اگر عمل صالحی انجام دادید با تمام اعمال صالحی که از قبل انجام داده اید به اتفاق هم روح ایمان را بالا می‌برند. اعمالی که در هر زمان انجام می‌دهیم زنده اند و بر زندگی ما تاثیر دائمی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شجر طوبی درختی است که ریشه آن نزد امام علی(ع) است و شاخه هایش در خانه‌های مومنان پراکنده شده است و به هر حسنه ای که دست می‌زنیم آن عمل صالح یک شاخه از درخت طوبی و متصل به ولایت است.

وی افزود: انسان در هنگام مرگ، همه حضرات را می‌بیند و تمام اعمال گذشته و محبت و بغض به اولیای الهی را مشاهده می‌کنند. در قرآن آمده، همه اهل کتاب موقع موت حضرت عیسی(ع) را می‌بینند و با ایمان به ایشان می‌میرند البته آن دسته از اهل کتاب که اهل دشمنی نبوده اند. 

وی افزود: در دوران ظهور اگر منافقی در دل سنگ هم باشد منافق بودنش آشکار می‌شود. ارتباط با امام زمان(عج) در دوران غیبت فقط از طریق عمل صالح امکان دارد؛ به تعبیر زیارت جامع هر کجا ذکر و خیری است، امام اصل و فرع خیر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد صالح به میزان صالح بودن جلوه امام هستند. هر کسی می‌خواهد حضرت را در وجودش احساس کند باید رعایت حریم مومنان و حریم صالحان را بکند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات