۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۰۸۴
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

عزت بالاترین اوصاف مؤمنان است

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: خداوند عزت را بالاترين اوصاف براي مومنان دانسته است چرا كه عزت از آن خدا است و خداوند عزيز است و دوست دارد بندگان مومن او نيز با عزت زندگي كنند.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني جمعه شب در يادواره شهداي شهرستان آران و بيدگل در امامزاده هادي اين شهرستان، گفت: يكي از اوصاف حسنه مومن براساس آيه قرآن صفت عزت است.

وي افزود: عزت از اوصافي است كه هم قرآن و هم ائمه اطهار(ع) اين اوصاف را عملياتي كرده اند و ما امروز براي زيستن شرافتمندانه بايد صف عزتمندانه را در وجود خود تبيين كنيم و در برابر دشمنان اسلام و نظام سرتعظيم فرود نياوريم زندگي عزتمندانه را بر ذلت ترجيح بدهيم.  

حجت الاسلام حسيني گفت: خداوند در آيه 10 سوره فاطر مي فرمايد هركسی اراده كند عزتمند زندگي كند خداوند به او عزت خواهد داد، از اين رو خداوند عزت را بالاترين اوصاف براي مومنين دانسته است چرا كه عزت از آن خدا است و خداوند عزيزاست و دوست دارد بندگان مومن او نيز با عزت زندگي كنند.

وي با اشاره به اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي ايران ملت ايران عزتمند شدند، اظهار داشت: مردم ايران كه نمي خواستند در برابر آمريكا خوار و ذليل باشند به فرمان امام راحل به خيابانها آمدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در برابر دژخيمان مسلح رژيم ستم شاهي ايستادند و مقاومت كردند و به پيروزي رسيدند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: بعد ازر پيروزي انقلاب اسلامي نيز رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با دست خالي در برابر ارتش تا دندان مسلح صدام ايستادند و مقاومت كردند و به شهادت رسيدند تا به پيروزي رسيدند.

وي افزود: خرمشهر را سلاح هاي مدرن جنگي آزاد نكرد بلكه اين نيروي ايمان رزمندگان اسلام بود كه بر دشمن تا دندان مجهزي كه از سوي همه دنيا حمايت و پشتيباني مي شد پيروز كرد و ثابت كردند نيروي ايمان اراده بر سلاحي پيروز است.

حجت الاسلام حسيني گفت: شهدا به مقام اعلا رسيدند و در جايگاه رسولان و ائمه و همجوار با اهل بيت(ع) شدند اما ادامه راه شهدا بر عهده ما است و اگر شهدا نبودند امروز اثري از نظام نبود.

وي با اشاره به اينكه ملتي که شهادت دارد اسارت ندارد ابراز کرد: دليل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي ايران در جنگ تحميلي نابرابر، با وجود تمام حمايت هايي که دنيا از صدام کرد، به خاطر فرهنگ شهادت طلبي رزمندگان بود.

حجت الاسلام حسيني گفت: پيروزي رزمندگان اسلام در دفاع مقدس كلاس درسي است براي برخي تا براي همكاري با آمريكا و اروپا حساب باز نكنند و تصور نكنند حل مشكلات در گرو رابطه با آمريكا و اروپا است.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام كرد به آمريكا اعتماد نكنيد كه جمهوري اسلامي نمي تواند با آمريكا كه بدعهدي هايش طي 40 سال گذشته به همه ثابت شده است مذاكره و تعامل داشته باشد.

به گفته وي، اروپا نيز مانند آمريكا است و انگلستان و آلمان و فرانسه در موارد حساس از آمريكا تبعيت مي كنند چرا كه دعواي آمريكا براي انرژي هسته اي نيست بلكه نابودي اصل نظام مستقل جمهوري اسلامي  ايران است.

وي افزود: رزمندگان اسلام درس عزت را از مكتب امام حسين(ع) كه مكتب شجاعت و شهادت است آموختند و امروز امنيت و آسايش و عزت و اقتدار خود را مديون شهدايي هستيم كه در وصيت نامه هاي خود تأكيد بر تبعيت از ولايت فقيه داشتند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: امروز نيز رهبر معظم انقلاب به بد عهدي آمريكا اشاره مي كند و از ما مي خواهد به اروپا تكيه و اعتماد نكنيم تا عزت ملت ايران كه طي 40 سال گذشته با وجود همه مشكلات حفظ شده است همچنان حفظ شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات