۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۶۱۰۸
رییس بنیاد فارس المومنین:

توبه اصل گناه و مغفرت الهی، اثر گناه را از بین می برد

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: به واسطه توبه اصل گناه از بین می‌رود و به وسیله مغفرت الهی، اثر گناه نابود می‌شود؛ توبه سبب می‌شود انسان در دایره معشوق‌ها و محبوب‌های خدا قرار بگیرد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: یکی از مراقبت‌های آخرین جمعه ماه شعبان از طرف امام رضا(ع) به اباصلت، به منظور ورود به ماه مبارک رمضان این است که در باقیمانده ماه شعبان، کارهایی که تو را از طریق بندگی به خدا نزدیکتر می‌‌کند مانند دعا، استغفار و قرائت قرآن انجام بده و از کارهای بی‌فایده دوری کن.

وی با بیان اینکه شب احیا، وقت توبه کردن نیست، ابراز داشت: ما باید در ماه شعبان و قبل از ماه مبارک رمضان توبه کرده باشیم تا در بدو ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان، خالص و پاک به خداوند روی بیاوریم.

رییس بنیاد فارس المومنین اظهار داشت: لازم است قبل از ورود به ماه مبارک رمضان هر دِین و امانتی نسبت به مردم داریم، به آنها بازگردانیم و به سفارش امام رضا(ع) دل‌های خود را از کینه نسبت به مردم صاف کرده و آثار گناه را از خود بیرون کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: به واسطه توبه اصل گناه از بین می‌رود و به وسیله مغفرت الهی، اثر گناه نابود می‌شود؛ توبه سبب می‌شود انسان در دایره معشوق‌ها و محبوب‌های خدا قرار بگیرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: علت انجام اعمال ذکر شده، قبل از ورود به ماه مبارک رمضان این است که به خدا نشان دهیم ما مشتاق به ماه مبارک رمضان هستیم نه مجبور به آن.

وی افزود: روایت است برترین مردم کسانی هستند که عاشق عبادت باشند نه مجبور به آن؛ به همین دلیل برای اینکه به خدا نشان دهیم عاشق هستیم، اولیای الهی سفارش کرده‌اند که از قبل از ورود به ماه مبارک رمضان روزه، توبه و قرائت قرآن را شروع کنیم.

رییس بنیاد فارس المومنین ابراز داشت: سلمان فارسی از جمله اصحابی بوده که عاشق عبادت و بندگی پروردگار بوده است نه مجبور به عبادت؛ به همین علت گفته شده بهشت به سلمان مشتاق‌تر است تا سلمان به بهشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همان‌طور که برای ازدواج چندین جلسه از جمله آشنایی، بله برون، عقد، حنابندان و عروسی داریم برای ماه پر خیر و برکتی مانند ماه مبارک رمضان نیز اعمال و سفارشات زیادی برای جلب رضای خدا و قرب الی الله داریم تا بهره کافی و فیض وافی را از ماه مبارک رمضان ببریم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات