۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۶۶۲۶۴
استاد عرفان و اخلاق مطرح کرد؛

اهمیت کسب روزی و توجه به احتیاجات خانواده

آیت الله ناصری گفت: اگر مردی درآمد خوبی داشت و نسبت به گذشته از نظر مادی و مالی شرایط بهتری پیدا کرد باید به رزق خانواده خود توسعه دهد و بیش از گذشته برای آنها شرایط مطلوب زندگی و آسایش و لوازمات زندگی را فراهم کند.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان با بیان اینکه حساب و کتاب بسیاری در کار زندگی انسان است و آخرت باید برای همه اعمال خود پاسخگو باشیم، گفت: مردان نباید فکر کنند زن در خانه مأمور است هرچه مرد گفت ولو زور باشد بگوید بله و اطاعت کند. بلکه وظایف و حدود و اختیارات زن و مرد به خوبی مشخص شده و نباید از حد خود فراتر بروند یا انتظار داشته باشند دیگری از حق خود بگذرد‌.

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید بهترین مردها کسی است که مایحتاج و آسایش زن و فرزند خود را فراهم آورد، اگر مردی درآمد خوبی داشت و نسبت به گذشته از نظر مادی و مالی شرایط بهتری پیدا کرد باید به رزق خانواده خود توسعه دهد و بیش از گذشته برای آنها شرایط مطلوب زندگی و آسایش و لوازمات زندگی را فراهم کند.

استاد عرفان و اخلاق خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است زنی که در خانه مردی بخیل و یا بداخلاق باشد و این رفتار او را تحمل کند، خداوند ثواب و اجر حضرت ایوب را به او عطا می‌کند. این روایت نشان دهنده اهمیت سازش در زندگی است اگرچه بر مردان واجب است که از بخل و تنگدستی در پرداخت مخارج خانه و خانواده دوری کنند و تمام تلاش خود را برای بهتر شدن شرایط زندگی زن و فرزندان به کار ببندند.

آیت الله ناصری با اشاره به اجر و ثواب فعالیت زن در خانه و پرداختن به کارهای خانه، اظهار کرد: خداوند به اندازه هر درهمی که مردی از راه رزق حلال کسب کرده و در خانه هزینه می‌کند، ۷۰۰هزار درهم برای او در بهشت کنار می‌گذارد و در روز آخرت به او پاداش فراوان خواهد داد.

وی با بیان اینکه سعد بن معاذ یکی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بود که به ایشان بسیار علاقه مند بود، گفت: زمانی که سعد بن معاذ فوت شد شخص پیامبر(ص) در تشییع او حاضر شدند، هنگام تشییع و غسل دادن و تدفین او پیامبر اکرم(ص) بسیار مراقب و همراه او بودند و در نهایت هم به دست ایشان تدفین شد، اما پیامبر اکرم(ص) به مردم گفتند که فشار قبر نصیب او شده است علت هم فشار قبر و بداخلاقی درون خانه است./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات