۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۳۰۲
امام جمعه بابل:

اتحاد درونی و روحیه انقلابی زمینه ساز حرکت و پیشرفت در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اتحاد درونی و روحیه انقلابی را زمینه ساز حرکت و پیشرفت دانست و گفت: مسؤولان با به کارگیری نیروهای مومن، پرتلاش و انقلابی با شناخت ظرفیت های مغفول مانده در کشور کشور، اقتصاد را شکوفا کنند و از این سلاح برنده و قدرتمند در برابر ساختار تحریم های آمریکا بهره ببرند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از نخبگان جوان با اشاره به علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، گفت: عزت به دست آمده از استقلال حقیقی ملت ایران و تبدیل شدن ما از یک حکومت دست نشانده به یک قدرت مستقل موجب عصبانیت آمریکا را فراهم کرد.

وی افزود: رفتار کنونی رئیس جمهور و مسؤولان فعلی دولت آمریکا در ادامه سیاست های خبیثانه دولت های قبلی این کشور محسوب می شود و تنها دست چدنی آمریکا از لای دستکش ممخملی بیرون افتاده است.

امام جمعه بابل به انواع توطئه های آمریکا علیه ملت ایران پرداخت و تصریح کرد: تحریک و حمایت همه جانبه از رژیم بعثی برای حمله به ایران، حمایت گسترده از گروهک های تروریستی و جدایی طلب، حمله نظامی به طبس، اعمال انواع تحریم و فشار بر ملت ایران از چهل سال قبل تاکنون تنها گوشه ای از خباثت و سیاست خصمانه دولت آمریکا علیه ایران است که در دولت های مختلف ادامه داشت.

وی خارج شدن آمریکا از برجام  را نمونه بارز این دشمنی بیان کرد و اظهار داشت: هدف اصلی از فشارهای آمریکا علیه ملت ایران، سست کردن عنصر مقاومت در میان مردم است و باید با پادزهر افزایش قدرت و اقتدار درونی به مقابله با این فشارها پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به سخنان جنجالی و سراسر اهانت آمیز وزیر امورخارجه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: مشتی از افراد خبیث در نظام سیاسی آمریکا دور رئیس جمهوری خبیث تراز خودشان جمع شدند و با منطق کابویی آمریکایی به زورگویی به ملت های جهان مشغول هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران با پختگی به دست آمده در طی 4 دهه گذشته، هیچ گاه به عقب برخواهد گشت بلکه با تقویت عنصر مقاومت درونی و در بین ملت های دیگر، اضمحلال استکبار را رقم خواهد زد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) رجز خوانی های مسؤولان آمریکایی را برای خالی کردن دل برخی از افراد در داخل کشور بیان کرد و اظهار داشت: سخنان مقام های کنونی آمریکا همان حرف های تکراری مسؤولان پیشین این کشور است و هیچ راهبرد تازه ای در سیاست های آن ها دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: عجز مسؤولان آمریکا از پیروزی های روز افزون محور مقاومت و اقبال ملت های منطقه به ویژه در نتیجه دو انتخابات اخیر در لبنان و عراق به خوبی در لحت توام با عصبانیت مسؤولان آمریکایی دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این مطلب که تحریم تنها ابزار آمریکایی ها علیه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه تحریم های به ظاهر فلج کننده غرب به پیشرفت های شگرف در زمینه های مختلف در طول چهل سال گذشته دست پیدا کرد و با هیچ گاه با تهدیدها و رجز خوانی های استکبار سست نمی شود.

وی اتحاد درونی و روحیه انقلابی را زمینه ساز حرکت و پیشرفت دانست و گفت: مسؤولان با به کارگیری نیروهای مومن پرتلاش و انقلابی با شناخت ظرفیت های مغفول مانده در کشور کشور، اقتصاد را شکوفا کنند و این سلاح برنده و قدرتمند در برابر ساختار تحریم های آمریکا و پیاده نظام های آن ها در عرصه جهانی است.

امام جمعه بابل با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بی اعتمادی به اروپا، تصریح کرد: متاسفانه 5 سال از بهترین فرصت ها در کشور برای پیشرفت و تلاش، به وعده های برجامی گره زده شد و باید از اقدام آمریکا برای خروج از برجام برای آینده کشور درس گرفت.

وی با بیان این مطلب که نباید امیدها را به برجام اروپایی گره زد، افزود: اعتماد به غرب خواب و خیالی بیش نبود و شرکت های اروپایی که مسؤولان برای ورود آن ها به کشور استقبال گسترده ای کردند، در حال ترک ایران هستند.

حجت الاسلام روحانی با اعتماد به نخبگان جوان و متعهد کشور را اقتدار آفرین بیان کرد و اظهار داشت: مسؤولان به نیروهای بومی و دانش خود تکیه کنند و به جای درخواست ملتمسانه برای ورود فناوری های غربی به کشور، بر روی مراکز علمی و دانشگاهی سرمایه گذاری بیشتری شود./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات