۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۴۴۳

برگزاری مراسم آشنایی با مسلمانان در تگزاس

یک مرکز اسلامی در آمریکا در نظر دارد با برگزاری مراسمی، غیر مسلمانان را به حضور پذیرفته و به سوالات آنان در مورد اسلام پاسخ گوید.
مرکز اسلامی تگزاس

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی شرق تگزاس، در نظر دارد طبق برنامه هر سال خود، با برگزاری مراسمی غیر مسلمانان را به حضور پذیرفته و به سوالان آنان پاسخ گوید.

در این مراسم که در مسجدی در شهر تایلر برگزار می شود، شرکت کنندگان در مورد اصول اسلام و ماه رمضان، طریقه نماز و دعای مسلمانان مطلع می‌شوند و می‌توانند سوالات خود در مورد دین اسلام را از مسلمانان مرکز اسلامی شرق تگزاس بپرسند.

انور خلیفه، یکی از اعضای این مرکز اسلامی، در مورد این مراسم که برای پانزدهمین سال متوالی برگزار می‌شود گفت: مراسم درهای باز مساجد در تگزاس، به تقویت رابطه میان جامعه مسلمانان منطقه و همسایگان آنان کمک می‌کند.

خلیفه افزود: نیازی نیست که مردم منطقه در مورد ما (مسلمانان) متعجب باشند، در این مراسم به سوالات آنان پاسخ می‌دهیم و آنان خواهند دانست که ما شهروندان و همسایگان خوبی برای آنان هستیم.

این عضو مرکز اسلامی تگزاس، تاکید کرد: مطلوب ما این است که مورد توهین از سوی سایرین قرار نگیریم و بخشی از جامعه باشیم.

انور خلیفه گفت: امیدوارم که بعد از پایان مراسم، حضار با احساسی خوب در مورد مسلمانان مجلس را ترک کنند.

مراسم یاد شده در ابتدا با سخنرانی اعضای مرکز اسلامی آغاز شده و گفت‌وگو با شرکت کنندگان در مورد آداب و اعمال اسلامی ادامه می‌یابد. بعد از این بخش‌ها، حضار می‌توانند در جلسه پرسش و پاسخ، سوالات خود در مورد امور مختلف مرتبط با دین اسلام را از اعضای مرکز اسلامی بپرسند.

در پایان مراسم نیز شرکت کنندگان به ضیافت افطار مسلمانان دعوت می‌شوند.

تخمین زده می‌شود که در مراسم سال گذشته حدود 400 نفر شرکت کردند و در فضایی دوستانه در مورد موضوعاتی نظیر روابط بین مسلمانان و غیر مسلمانان و گروه‌های مختلف اسلامی گفت‌وگو کردند./۸۴۷/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات