۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۶۶۴۹۳
آیت الله ناصری:

احسان به والدین لازمه شکرگزاری خداوند است

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت احسان به والدین، گفت: حقی که پدر و مادر گردن انسان دارند احدی بر گردن انسان ندارد، حتی پس از مرگ والدین بازهم حق آنها بر گردن ما ساقط نخواهد شد.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: خداوند به انسان دستور داده است نماز بخوانیم و زکات پرداخت کنیم، هرکجا اسم نماز برده شده است دستور به زکات داده شده، یعنی اگر زکات ندهیم نمازمان قبول نیست یا زکات بدون نماز مقبول نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: بنابر روایت امام رضا(ع) خداوند به ما دستور شکرگزاری داده است، اما این شکرگزاری به شرط مهربانی و احسان و نیکی با پدر و مادر قبول خواهد شد و در صورتی که کسی اهل احسان به والدین نباشد شکرگزاری او هم از سوی خداوند قبول نخواهد شد.

آیت الله ناصری با تأکید بر ضرورت احترام به والدین و قدردان زحمات پدر و مادر بودن، اظهار کرد: حقی که پدر و مادر گردن انسان دارند احدی بر گردن انسان ندارد، حتی پس از مرگ والدین بازهم حق آنها بر گردن ما ساقط نخواهد شد و حتی زمانیکه مرده‌اند هم می‌توانند ما را دعا کنند.

استاد عرفان و اخلاق تقوا و صله رحم را دیگر توصیه امام رضا(ع) در روایت عنوان کرد و گفت: کسی که اهل تقوا باشد ولی صله رحم نکند در دینداری مشکل دارد، صله رحم بسیار مهم است و از وظایف ما است که تلاش کنیم دچار قطع صله رحم نشویم.

وی با بیان اینکه شارب خمر از جمله افرادی است که اعمال نیک و حسنات او قبول نخواهد شد، تصریح کرد: توبه واقعی کردن تنها راه نجات کسی است که اهل شرب خمر است، خداوند انسان برای رفتن به بهشت خلق کرده و به همین دلیل در خانه خدا یأس و ناامیدی وجود ندارد، بلکه باید توبه کرد تا مورد مغفرت و بخشش و آمرزش خداوند واقع شویم./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات