۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۵۵۶
امام جمعه موقت كاشان:

اسلام دين ارزش ها و مكارم اخلاق است

امام جمعه موقت كاشان اسلام ناب را دين با جاذبه خواند و گفت: اسلام دين ارزشها و مكارم اخلاق است در حاليكه امروز ارزشها گمشده جهان غرب است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار سه شنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزار شد در ادامه تفسير آيه 14 سوره لقمان، گفت: آيه 14سوره لقمان هرچند در رابطه با مواعظ لقمان نيست اما خداوند اين آيه را تكميل كننده آيه 13 قرار داده است.

وي افزود: لقمان به اندازه اي اخلاص داشته است كه خداوند مواعظ لقمان در آيه 13 را با سفارش احسان به والدين در آيه 14 تكميل كرده است، از اين رو خداوند در آيات متعدد قرآن مكرر سفارش احسان به والدين را در كنار توحيد قرار داده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه گرايش انسان به هرچيزي به دليل جاذبه هاي آن است، گفت: يكي از عوامل گرايش انسان به دين جاذبه هاي دين است و براي اينكه به دين خدمت كنيم بايد عوامل تضعيف كننده جاذبه دين را نابود كرد.

وي با اشاره به اينكه امروز دشمن براي دين زدايي به دنبال نابودي جاذبه هاي دين است، اظهار داشت: دشمن براي از بين بردن جاذبه دين در حال وارد كردن خرافات به دين اسلام است تا از اين راه دين زدايي كند.

به گفته وي، براي مقابله با دشمن نياز به خرافه زدايي از دين است و از خرافاتي كه در قالب دين به مردم عرضه مي شود بايد جلوگيري شود.

امام جمه موقت كاشان اسلام ناب را با جاذبه خواند و گفت: يكي از عواملي كه سبب مي شود اسلام دين با جاذبه باشد معرفي اسلام ناب به جهانيان است يعني تنها همان اسلام ناب  كه پيامبراكرم(ص) و اهل بيت(ع)  به مردم معرفي كردند اسلام ناب است.

وي همچنين با اشاره به اينكه اسلام دين ارزشها و مكارم اخلاق است، ابراز کرد: اسلام به شدت پايبند به اخلاق و ارزشهاي انساني و ارزش هاي والاي اخلاقي و مكارم اخلاق است و مكارم اخلاق همان خلق خويي است كه سبب مي شود انسان آقا باشد، از اين رو اسلام نمي خواهد ما خوش اخلاق باشيم بلكه مي خواهد آقا باشيم.

حجت الاسلام اسلامي تبار به برخي صفات اخلاقي از جمله حقيقت گويي و وفاي به عهد براي معرفي يك انسان خوب اشاره كرد و گفت: اسلام دين مكارم اخلاق و دين آقايي است و آقايي در گرو داشتن اسلام ناب است.

وي ارزش ها را گمشده جهان غربي دانست و ادامه داد: اگر اسلام داراي جاذبه است براي اين است كه دين آقايي و ارزش هايي است كه اين ارزشها در دنياي غرب معنا و مفهومي ندارد و همه به دنبال دنيا و ماديات و شهوات هستند و ارزش ها گمشده جهان غرب است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: در اسلام ارزشهاي اخلاقي حاكم است اما در غرب از ارزشهاي اخلاقي اثري نيست و امروز غرب با تبليغ و ترويج فرهنگ بي بند وباري از طريق ماهواره و فضاي مجازي به دنبال تحت تأثير قراردادن كشورهاي اسلامي است.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه يكي از ارزش هاي اخلاقي در دين اسلام را كه به آن تأكيد فراواني شده است احسان به والدين نه انفاق به والدين دانست و ابراز داشت: دايره احسان به والدين گسترده تر از انفاق به والدين است.

وي دين اسلام را دين ارزشها و يكي از ارزشهاي دين اسلام را احسان به والدين دانست و ادامه داد: حكم احسان به والدين يك حكم ديني نيست بلكه يك حكم انساني است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات