۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۷۰۲۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

وظیفه روحانیت بازخوانی اندیشه های امام راحل و تقویت ولایت فقیه است

حجت الاسلام تقی پور وظیفه روحانیت را بازخوانی و تبیین اندیشه های امام راحل و تقویت جایگاه ولایت فقیه دانست و گفت: امام راحل احیاگر اسلام ناب بود و دین را به عنوان یک مکتب جریان ساز و تحول آفرین در مقابل استکبار و ظلم با پیوند زدن دین و سیاست معرفی کرد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در دیدار نمایندگان طلاب شهرستان بابل در حوزه علمیه قم با اشاره به این مطلب که اندیشه و سیره عملی امام راحل، الگوی روحانیت قرار گیرد، گفت: عصر امروز عصر امام راحل و اندیشه های متعالی ایشان نام گرفته است و باید روحانیت با تبیین اندیشه های متعالی امام راحل و اجرای سیره عملی رفتاری ایشان، حامی اصلی ولایت فقیه در مقابل هجمه های وسیع باشد.

وی افزود: امام راحل احیاگر اسلام ناب بود و دین را به عنوان یک مکتب جریان ساز و تحول آفرین در مقابل استکبار و ظلم معرفی کرد.

امام جمعه گتاب وظیفه خطیر روحانیت را بازخوانی اندیشه های امام راحل و اجرای آن دانست و تصریح کرد: بنیان اندیشه امام راحل برای قرار گرفتن اسلام در جایگاه حقیقی خود به عنوان خط اصلی مبارزه با دشمنان خدا و نظام سلطه بود و این جریان پویا نباید یک لحظه متوقف شود.

وی تاکید کرد: نگاه امام راحل با تشکیل نظام اسلامی حمله به عقبه فکری و برملا کردن خط اصلی نظام ظلم و ستم در سطح جهانی یعنی صهیونیسم بود.

حجت الاسلام تقی پور لازمه خشک کردن ریشه های فساد جریان صهیونیسم را بیداری ملت ها بیان کرد و گفت: حمایت از مظلومان عالم اندیشه مبانی انقلاب اسلامی است و نباید این خط و جریان در مسیر انقلاب کمرنگ شود.

وی روحانیت را پاسبان و چشمان بیدار در مسیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: صحیفه امام راحل و وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل مبین خط اصیل و حقیقی امام راحل در مقابل استکبار و کدخدای خودخوانده جهانی است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید امام راحل بر اسلام ناب را مورد توجه قرار داد و افزود: از نگاه امام راحل عزت و شرف ما در جمهوری اسلامی در گرو مبارزه برای عدالت در سطح جهانی و حمایت از مظلومان است زیرا قیام کربلا الگوی ما در خط مبارزه با ظلم و فساد محسوب می شود.

وی ادامه داد: وحدت کلمه تحت هدایت های ولایت فقیه و اجرای دقیق آن تامین کننده عزت و شرف ما است و اگر ما درون خود وحدت بر مبنای اصول انقلابی داشته باشیم، پیروزی ما حتمی است.

حجت الاسلام تقی پور برپایی صلح در جهان را از دیدگاه امام راحل منوط به نابودی مستکبران دانست و تصریح کرد: بر اساس وعده برحق خداوند، پیروزی ما در مقابل نظام سلطه جهان در صورت ایستادگی و عدم عقب نشینی با اتکال بر ایمان الهی حتمی است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) یکی دیگر از وظیفه های مهم روحانیت را تقویت پشتوانه فکری و برنامه ای برای نظام اسلامی دانست و گفت: کارشناسان دینی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در برابر مشکلات و نارسایی ها طرح های و ایده های نو را بر اساس از مفاهیم دینی ارائه کنند و نباید به هیچ وجه خود را در دام طرح ها و برنامه های غربی نظیر2030 وfatf  بیاندازیم./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات