۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۶۷۰۷۳
آيت‎الله مظاهری:

مجالس ما باید به ذکر فضائل و مناقب امام علی بگذرد

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: لازم است که وقت ما به گفتن فضائل و مناقب امام علی(ع) بگذرد، گاهی هم که از ایشان سخن می‎گوییم غلوها و زیاده‌گویی‌هایی می‌کنیم که امام علی(ع) راضی نیست.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) و رحلت امام خمینی(ره)، گفت: در این شبها باید سعی کنیم، هرچه بیشتر ارادت خود را به اهلبیت(ع) نشان دهیم، کلماتالله تمام ناشدنی است و اهلبیت(ع) همان کلماتالله هستند.

وی افزود: ما اگر یک ماه هم درباره امام علی(ع) صحبت کنیم، قطرهای از دریای شناخت امام علی(ع) است، علی(ع) کیست؟ هیچکسی تا به حال نتوانسته است این پرسش را جواب بدهد، هم از سنی و هم از شیعه در این باره بسیار حرف زدهاند، دربارۀ امام علی(ع) هرچه بگوییم قطرهای از دریاست.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: کتابی به نام «امام علی، صوت عدالت انسانی» از سوی یک مسیحی نوشته شده است که این کتاب اسم بسیار زیبایی دارد و من میگویم که این اسم از خودش نیست و به او الهام شده است و او میگوید که فضائل دیگران چون قطره و فضائل امام علی(ع) همچون دریا است.

وی با بیان اینکه ما به امام علی(ع) جفا و درباره ایشان کوتاهی کردهایم، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم از تاریخ زندگانی امام علی(ع) آگاه نیستند و  جفایی از این بالاتر وجود ندارد، کتابهای عالی درباره ایشان بسیار نوشته شده است اما ما آن کتابها را مطالعه نمیکنیم، کتابهای فارسی درباره ایشان بسیار نوشته شده است اما مجالس ما بر اساس حرفهای بیهوده میگذرد.

حضرت آیتالله مظاهری ابراز کرد: لازم است که وقت ما به گفتن فضائل و مناقب امام علی(ع) بگذرد، گاهی هم که از ایشان سخن میگوییم غلوها و زیادهگوییهایی میکنیم که امام علی(ع) درباره آن راضی نیست، آن مدایح و فضایلی که ائمه راضی باشد، زیاد است اما اطلاعی راجع به این فضائل نداریم و این یک جفا از همه ما راجع به امام علی(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: رسانههای ما حتی صداوسیما و رادیویِ ما درباره امام علی(ع) به خوبی کار نکرده است و باید این فضائل در رسانهها و روزنامهها و دانشگاهها و دبیرستانهای ما فراوان باشد، در دبستانها و دبیرستانها و دانشگاههای ما نیست و ما درباره ایشان جفا میکنیم، امام علی(ع) در میان ما فراموش شده است، سروصدا و حرف بیهوده و نسبت دادن صفتهای ناروا به ایشان فراوان است ولی آنچه که باید کم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه آیه ولایت درباره امام علی(ع) است، اظهار کرد: برخی درباره امام علی(ع) گفتهاند که دوست داشتیم دنیا و آنچه که در دنیا هست را میدادیم و این فضیلت نصیب ما میشد، ماجرای ولادت یافتن در کعبه را نباید سرسری بگیریم که این ولادت جز برای امام علی(ع) اتفاق نخواهد افتاد، ما نباید این مولود کعبه را فراموش کنیم و باید درباره آن گفتوگو کنیم.

وی ادامه داد: امام علی(ع) کسی است که حضرت زهرا(س) همسر اوست و ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بسیار عالی است، بسیاری بودند که دوست داشتند به این فضیلت برسند اما خداوند نخواست./914/پ203/ب1

ارسال نظرات