۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۶۷۱۴۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عبادت حق و خدمت به خلق از صفات نیکوکاران است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اجتناب از گناهان ظاهری و باطنی انسان را به سعادت می‌رساند، گفت: عبادت حق و خدمت به خلق از صفات نیکوکاران است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در سحرگاه سالروز ضربت خوردن امیرمومنان علی(ع) در حسینیه هدایت، گفت: با کوردلی زندگی کردن اوج شقاوت و بدبختی است.

وی افزود: کسی که با امیرمومنان علی(ع) همرنگ و همراه نیست چنانچه حضرت را در خلوت بیابد همانند ابن ملجم ملعون ایشان را به شهادت خواهد ‌رساند اگر حضرت را نیابد به طور قطع در نابودی نهج البلاغه و فکر امیرمومنان(ع) اقدام خواهد کرد و این امر به زمان و روزگار خاصی اختصاص ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه جناب همام از بیداردلانی بود که از نزد امیرمومنان(ع) بهره‌های زیادی کسب کرد، اظهار داشت: ایشان به حضرت می‌فرماید: عاشقان الهی را برای من توصیف کنید با کیفیتی که گویا من در میان آنها هستم و مشاهده می‌کنم؛ همام در این سخن روح همه حقایق را از امیر درخواست کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای حضرت امیر با آن همه گستردگی روحی این سنگین بود. جناب همام تنها یک جمله به جناب همام فرمودند و آن این بود که از همه گناهان باطنی و ظاهری اجتناب کن و این وسط راه است که انسان از حسد، بخل، حرص، بدبینی، ربا و سایر گناهان اعضا و جوارج پاک شود.

وی افزود: نصف راه دیگر نیکوکاری عبادت حق و خدمت به خلق است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند در میان انسان‌ها تنها با اهل تقوا و نیکوکاران معیت دارد، گفت: مراد از معیت همنشین شدن با و همراهی کردن صفات و کمال خداوند است؛ همام از این سخنان قانع نشد هرچند امام مغز کلام را بیان فرمودند و سکوت کردند و سپس صد و ده صفت برای عاشقان خدا نام بردند که در آخرین صفت همام جان به جان آفرید، تسلیم کرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایات ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: خداوند عاشق توبه کنندگان است امام باقر(ع) می‌فرمایند: زمانی که پشیمان می‌شوید این پشیمانی ورود به توبه است؛ رسول خدا می‌فرمایند: کسانی که توبه واقعی می‌کنند انسان همانند روزی می‌شود گویی از مادر متولد شده است؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند: هیچ انسانی از گناه پشیمان نمی‌شود مگر آن که خداوند از انسان بگذرد؛ بنابراین راه برای بازگشت انسان گناهکار همیشه باز است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات