۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۶۷۸۸۴
هم‌زمان با دهه امامت و ولایت؛

همایش «ولایت محور وحدت مسلمانان» در مناطق سنی‌نشین خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری مسابقات قرائت، حفظ و شرح خطبه نهج‌البلاغه و برپایی مراسم وحدت در مناطق سنی نشین با عنوان «ولایت محور وحدت مسلمانان» برخی از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان در دهه امامت و ولایت است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان، با تأکید بر بزرگداشت شایسته و کیفی مناسبت‌های منتهی به عید غدیر، اظهار کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا در این دهه برنامه‌ها متنوع‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اجرای مناسب ویژه‌برنامه حرکت کاروان شادی غدیر در سال‌های گذشته در استان، اضافه کرد: کار راهپیمایی غدیر که با همت هیئات مذهبی در استان برگزار می‌شود و رسانه‌ها و صداوسیما و حوزه‌های علمیه و نهاد تبلیغات اسلامی به همراه خیران در برگزاری آن همکاری دارند ازجمله برنامه‌های مؤثر برای گرامیداشت غدیر است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: پارسال در قرعه‌کشی که در جریان برگزاری این راهپیمایی صورت گرفت توانستیم با کمک خیران به 22 نفر از برگزیدگان کمک‌هزینه سفر عتبات عالیات اهدا کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی عید غدیر کار بسیار سنگینی بوده و اثرگذاری ویژه‌ای داشت، خاطرنشان کرد: امسال باید دستگاه‌ها و نهادها بیشتر پای کار باشند تا کار باکیفیت و کمیت بهتر و بیشتری برگزار شود؛ زیرا اگر همکاری دستگاه‌ها در برگزاری راهپیمایی غدیر نباشد انجام این برنامه دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاروان شادی غدیر برگزار شده و تداوم آن بسیار مهم است، پیشنهاد کرد کاروان شادی غدیر به همه شهرستان‌های استان بسط داده شده و همچنین شیوه‌نامه اجرای این برنامه تدوین شود تا هزینه‌ها و سایر مسائل این ویژه‌برنامه مشخص و روشن باشد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: برگزاری مسابقات قرائت، حفظ و شرح خطبه نهج‌البلاغه، خطبه‌خوانی و تجلیل از سادات، برپایی مراسم جشن و سخنرانی در مساجد و هیئات مذهبی و برگزاری مراسم وحدت در مناطق سنی نشین با عنوان «ولایت محور وحدت مسلمانان» برخی از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان در دهه امامت و ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزاری مراسم شبی با قرآن و برپایی جلسات پرسش و پاسخ در مناطق سنی نشین، برگزاری همایش تبلیغی و اعزام مبلغ به دانشگاه‌ها و مدارس با همکاری حوزه علمیه را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام منتهی به عید غدیر برشمرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات