۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۶۸۰۳۸
در آستانه عید فطر؛

۸ گروه استهلال ماه شوال در خراسان شمالی مستقر می‌شود

مسؤول ستاد استهلال خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر، هشت گروه استهلال ماه شوال در مناطق مختلف این استان مستقر شده و به رصد ماه می‌پردازند.
حجت الاسلام عابدینی

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، مسؤول ستاد استهلال خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از استقرار هشت گروه استهلال هلال ماه شوال در استان خبر داد و افزود: این گروه‌ها در آستانه عید سعید فطر و از عصر پنج‌شنبه مصادف با بیست و نهم ماه رمضان‌المبارک با تجهیزات لازم و تخصصی برای رؤیت هلال ماه شوال در مناطق مختلف خراسان شمالی شامل شهرستان‌های بجنورد، مانه و سمقان، گرمه، اسفراین و شیروان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این گروه‌های استهلال بیش از 50 نفر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: گروه‌های استهلال در استان شش‌نفره بوده و هر کدام از آن‌ها شامل کارشناس نجوم، رصدگر کمکی، روحانی، معتمد، مستندساز و تدارکاتی هستند.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های این گروه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر امام جمعه شهرستان انجام می‌شود، افزود: اعضای گروه‌های هشت‌گانه استهلال در استان به دوربین‌های پیشرفته و تلسکوپ چشمی مجهز بوده و به‌صورت تخصصی به رصد ماه شوال می‌پردازند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعضای گروه‌های استهلال از اقشار مختلف و متدین استان هستند که با تجهیزاتی شامل تلسکوپ هشت و ۱۰ اینچی و دوربین‌های دوچشمی کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: گروه‌های استهلال در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل‌های آخرداغ و همچنین مناطق غرب و شرق این شهرستان مستقر شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز رصدگران ماه شوال در مناطق مرتفع مستقر می‌شوند.

وی افزود: پس از دریافت گزارش‌های گروه‌های رصدی شهرستان‌ها و جمع‌بندی آن‌ها در ستاد استهلال استان، مراتب به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شده و نتیجه قطعی از سوی دفتر رهبری اعلام خواهد شد.

مسؤول ستاد استهلال خراسان شمالی در پایان گفت: پیش از استقرار گروه‌های استهلال ماه شوال در استان، نشست آموزشی و توجیهی برای گروه‌های رصدکننده برگزار می‌شود./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات