۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۶۸۱۱۴
آیت الله فقیهی:

نباید تنها در هنگام مواجهه با مشکلات به یاد خداوند افتاد

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: انسان نباید تنها در هنگام مواجهه با مشکلات به یاد خداوند بیفتد و هنگامی‌که مشکلش رفع شد دیگر توجهی به او نداشته باشد، بلکه باید پس از رفع مشکلات بیشتر شکر درگاه ایزدی را به‌جا آورد.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 64 سوره بقره پرداخت و گفت: این آیه شریفه اشاره به آن دارد که قوم بنی‌اسرائیل پس از میثاقی که با حضرت موسی(ع) بستند، سپس نقض عهد کرده و دوباره راه طغیان از پیش گرفتند.

وی با بیان این‌که خداوند پس از آن‌همه عهدشکنی قوم بنی‌اسرائیل بازهم آن‌ها را از رحمت گسترده خود ناامید نکرد، اظهار داشت: فضل و رحمت الهی شامل حال همه افراد حتی کسانی که بارها توبه کرده‌اند و سپس آن را شکسته‌اند نیز می‌شود.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: انسان گاهی به سبب ابتلا به مسائلی همچون بدهی و یا بیماری توجهش به خدا بیشتر می‌شود، اما به‌محض رفع گرفتاری دیگر همه‌چیز را فراموش کرده و روحیه طغیان گری در پیش می‌گیرد؛ خداوند در آیه مذکور می‌خواهد این موضوع را گوشزد کند که این روحیه بسیار روحیه ناپسندی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما باید همیشه در مسیر رسیدن به قرب الهی حرکت کنیم و به خداوند متعال توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: انسان نباید تنها در هنگام مواجهه با مشکلات به یاد خداوند بیفتد و هنگامی‌که مشکلش رفع شد دیگر توجهی به او نداشته باشد، بلکه باید پس از رفع مشکلات بیشتر شکر درگاه ایزدی را به‌جا آورد.

آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که نباید از رحمت پروردگار ناامید شد، ابراز داشت: خداوند از رگ گردن نیز به انسان نزدیک‌تر است، بر این اساس انسان باید از همه افراد غیر از خداوند انقطاع کامل داشته باشد و در هیچ شرایطی از الطاف ایزدی ناامید نشود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات