۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۶۸۱۵۳
امام جمعه تبریز:

حمایت از کالای ایرانی نیازمند مشارکت عمومی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به عنوان سال جاری که «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، گفت: تحقق این شعار نیاز به عزم و همت عموم مردم و مسؤولان دارد.
حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی تبریز با اشاره به عنوان سال جاری که «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: تحقق این شعار نیاز به عزم و همت عموم مردم و مسؤولان دارد.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی از مصوبات مجلس در مرحله اجرا مسکوت مانده و یا ناقص اجرایی می‌شوند، افزود: اگر دولت و مجلس بر خروج نظام بانکی کشور از بنگاه‌داری و حمایت آنان از تولیدکنندگان داخلی تأکید دارند، باید دانست که متأسفانه در عمل کمتر شاهد تحقق این امر هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که کم‌توجهی به توصیه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته، وضعیت کنونی را پدید آورده است، تصریح کرد: راهبرد اقتصادی کشور که از 10 سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، باید اولویت کاری مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که نظام بانکی کشور معیوب بوده و نیازمند اصلاح و بازنگری است، افزود: اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمتر انتظاری است که از بانک‌ها می‌رود، متأسفانه امروزه اغلب مردم گرفتار سودهای کلان تسهیلات بانکی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با تحریم‌های اقتصادی غرب را نیازمند اتخاذ استراتژی واحد، اصولی و هدفمند در ساختار اقتصادی کشور دانست و گفت: بدخواهان نظام توان تحمیل جنگ های پرهزینه نظامی علیه ملت را ندارند، از این رو به دنبال اعمال فشار با تحریم‌های اقتصادی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت تولید داخلی برای تأمین نیازهای کشور امری بدیهی است، افزود: دشمن با فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد گسست در صفوف بهم فشرده ملت هستند، یکی از اهداف دشمن ایجاد فضای یأس، ناامیدی و بدبینی به نظام در سایه تحریم های اقتصادی است./935/پ۲۰۳/ب1

ارسال نظرات