۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۶۸۲۴۰
مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم:

خشوع انسان ناشی از درک عظمت است

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم با بیان اینکه انسان نباید در مقابل هر کسی سر خم کند، گفت: خشوع ناشی از درک عظمت است.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی و امام جمعه پردیسان قم ظهر امروز در درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند متعال مرکز و منشأ تمام خوبی‌ها و خالق تمام زیبایی‌ها است.

وی با بیان اینکه خداوند در پشت صحنه تمام زیبایی‌های عالم قرار دارد، گفت: خداوند متعال مدیر عالم هستی است و همه تحت فرمان یک مدیر هستند و سازمان هستی با تمام بی کرانی‌اش و نامحدودی‌اش مدیریت واحد و یکپارچه‌ای دارد.

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم افزود: مدیریت خداوند بر اساس رحمت است و مدیر باید غضب هم داشته باشد البته خشم و غضب مدیر نیز مانند یک پدر از روی رحمت است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: ما خلیفه خداوند هستیم و هیچ وقت نمی‌توان از حکومت خداوند فرار کرد، ما عبودیت‌مان در برابر رب است، بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: انسان‌ها شاید حداقل تا 50 سال سند چشم‌انداز بنویسند اما در این سیستم هستی چشم‌انداز تا بی انتها است و خداوند متعال عملکرد تمام انسان‌ها را ارزیابی می‌کند و گاهی عملکرد را ارتقا می‌دهد.

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی قم با بیان اینکه انسان نباید در مقابل هر کسی سر خم کند، خاطرنشان کرد: خشوع ناشی از درک عظمت است و نخستین چیز بعد از عبودیت نیز توحید در عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه هدایت در مدیریت از وظایف اصلی است، اظهار کرد: ایمان دارای سه شعبه علم، اقرار و عمل است و هزینه این ایمان انسان نیز عمل صالح انسان‌ها است.

وی افزود: بر اساس روایات راهنمایان انسان‌ها در مسیر صراط مستقیم نبیین، صدیقین، شهدا و صالحین هستند و راهنمای ما در صراط مستقیم نیز ائمه اطهار(ع) می‌باشند و الگوی ما در مسیر مستقیم باید کسانی باشند که مسیر را گم نکنند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات