۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۹۵۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شیعه سیاسی ترین مذهب است

رحیم پور ازغدی غدیر را مسأله ای سیاسی در جریان اسلام دانست و گفت: یکی از تخصص های شیعه انگلیسی این است که غدیر را مسأله ای غیر سیاسی جلوه بدهد در صورتی که شیعه سیاسی ترین مذهب است اما مذهبی سیاست زده نیست چرا که سخن شیعه این است چه کسانی حق حکومت بر مسلمانان را دارند.
دکتر رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی در همایش نقد افراطی گری های مذهبی که در سالن جلسات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزارشد، گفت: اکثر طلاب ماانگیزه تبلیغ ندارند در صورتی که مسیحیان برای تبلیغ دین خود به سرزمین های فقر زده آفریقا سفر می کنند و با رفتار مهربانانه مسلمانان را به دین خود دعوت می کنند.

وی افزود: طلاب و مراجع ما هنوز آماده نیستند و مدیریت حوزه ها هنوز متوجه خطرات بزرگ نشده اند، چرا که ما هنوز در حوزه های مختلف اجتماعی حداقل 500 طلبه فاضل و عالم را نداریم که اگر ما سخن از مسیحیت به میان می آوریم پای هزاران طبه مسلط بر مذاهب مختلف این دین داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به آفات تشیع افراطی اشاره و عنوان کرد: یکی از آفات این تفکر این است که تشیع افراطی فرقی میان وهابیت و اهل تسنن نمی گذارد در صورتی که تفاوت های زیادی میان این دو است و حتی گاهی مواقع این دو دشمن خونین یک دیگر بوده اند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: شیعه انگلیسی یک تفکر است که حتی قبل از به وجود آمدن انگلستان وجود داشته و کسانی که متدین هستند جزء اصلی بدنه این جریان قرار دارند که ما باید میان سران این جریان و توده مردم حاضر در جریان شیعه انگلیسی تفاوت قائل شویم.

وی بیان کرد: انگلیس در 50 سال اخیر با فرقه سازی به ایجاد تشیع انحرافی و سنی انحرافی پرداخته و تفسیر غلطی از اسلام را ترویج می دهد و با آیات قرآن مردم را کافر می کند و به اسم آزادی مذاهب باب فرقه سازی را باز کرده است به سخنان خود ادامه داد.

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی  شیعیان انگلیسی را مصداق کسانی که به یاری امام علی(ع) نپرداختند و باعث نفرین امام شدند، دانست و گفت: شیعیان انگلیسی کسانی هستند زمانی که امام حسن(ع) آن ها را دعوت به جهاد کردند نپذیرفتند، شیعیان انگلیسی کسانی بودند زمانی که امام حسین(ع) در کربلا تنها بود به یاری او نشتافتند.

رحیم پور ازغدی غدیر را مسأله ای سیاسی در جریان اسلام دانست و اظهار کرد: یکی از تخصص های شیعه انگلیسی این است که غدیر را مسأله ای غیر سیاسی جلوه بدهد در صورتی که شیعه سیاسی ترین مذهب است اما مذهبی سیاست زده نیست چرا که سخن شیعه این است چه کسانی حق حکومت بر مسلمانان را دارند.

وی افزود: رسالت امام زمان(عج) را بهانه ای برای گریز از مسؤولیت های اجتماعی خود کرده اند که این مسأله باعث نسخ بسیاری از آیات و روایات شده است چرا که برای شیعه هیچ گونه مسؤولیتی تعریف نکرده اند و همه آیات و روایات را ناظر بر امام معصوم می دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود در خصوص بزرگ ترین ضربات شیعه انگلیسی گفت: تحریف نظری شیعه و تعطیل عملی شیعه از بزرگ ترین ضربات این جریان است که شیعه را در عزاداری و زیارت ها محدود کرده اند در صورتی که شیعه از خداشناسی و توحید شروع می شود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات