۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۹۰۰۲
مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی تشریح کرد؛

فعالیت‌های فرهنگی طلاب در شهربازی بجنورد

مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در ایام تابستان ۳۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد در شهربازی و سایر اماکن عمومی مرکز استان فعالیت‌های مختلف فرهنگی را اجرا می‌کنند.
واحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهرا واحدی، کارشناس مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر که به‌منظور راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف در مدارس علمیه استان برگزار شد، از برگزاری کارگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر در تابستان امسال خبر داد و افزود: امسال هم همانند سال گذشته این کارگاه‌ها در تمامی مدارس علمیه خواهران سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این گروه امر به معروف در مدرسه الزهرا (س) بجنورد راه‌اندازی شده و این گروه در حال فعالیت است، اظهار کرد: در قالب این گروه تعداد 30 نفر از خواهران طلبه در شهربازی و مکان‌های عمومی بجنورد به‌عنوان فعالیت فرهنگی اقدام به توزیع کتاب در بین مردم می‌کنند.

واحدی با تأکید بر ضرورت حمایت مناسب قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطرنشان کرد: احتمال دارد وقتی طلبه خواهری امر به معروف و نهی از منکر کرده و به فردی تذکر می‌دهد پس از آن تنش ایجاد شود؛ ازاین‌رو باید حمایت‌ها از آمر به معروف و ناهی از منکر جدی باشد.

وی تصریح کرد: در برابر برخوردهای نامناسب و توهین‌هایی که به طلاب مجری امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قانونی مناسب صورت گیرد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات