۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۶۹۰۱۳
معاون ستاد امر به معروف خراسان شمالی:

گروه‌های امر به معروف در مدارس علمیه خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی از راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: اعضای این گروه‌ها پس از دریافت آموزش‌های لازم، به اجرای تذکر لسانی در اماکن عمومی می‌پردازند.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد صیفی، معاون مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف که با حضور مدیران و مسؤولان حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر سه نوع گروه در استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این سه نوع گروه شامل طلایه‌داران امر به معروف برای فعالیت میدانی و عمومی، یاوران امر به معروف برای فعالیت در دستگاه‌های دولتی و ادارات و بیمارستان‌ها و این‌گونه اماکن و یادآوران امر به معروف برای فعالیت در مدارس آموزش و پرورش هستند.

صیفی خاطرنشان کرد: وظیفه و محدوده فعالیت اعضای دو گروه یاوران امر به معروف و یادآوران امر به معروف تنها در ادارات و دانشگاه‌های همان گروه‌ها خواهد بود و خارج از دستگاه مربوطه وظیفه‌ای ندارند.

وی تصریح کرد: اما گروهی که در بیرون تذکر می‌دهد به‌عنوان طلایه‌داران امر به معروف تشکیل شده و به‌صورت میدانی در اماکن عمومی فعالیت خواهد کرد.

صیفی اظهار کرد: در قانون وظیفه اصلی طلایه‌داری امر به معروف و اجرای میدانی تذکر لسانی بر عهده بسیج گذاشته شده؛ ازاین‌رو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گروه‌های تذکر لسانی متشکل از بسیجیان را راه‌اندازی می‌کند تا اعضای این گروه‌ها در میدان عمل و فضای عمومی اقدام به اجرای این فرایض کنند.

وی افزود: در حوزه علمیه خراسان شمالی هم تلاش می‌شود در هر مدرسه علمیه یک یا دو گروه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود تا هر کدام از این گروه‌ها در هر ماه یک روز اقدام به اجرای طرح تذکر لسانی در اماکن عمومی کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات