۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۶۹۱۰۶
حجت الاسلام اسکندری خبر داد؛

برنامه ریزی سازمان تبلیغات برای مقابله با آ‌سیب های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در زمینه آسیب های اجتماعی، از فعالیت های این سازمان برای مقابله با ‌آسیب های اجتماعی در قالب طرح سفینة النجات خبر داد.
اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: نخستین محور کاری سازمان تبلیغات فعالیت های قرآنی است که تا چند سال پیش تصدی امور قرآنی را نیز بر عهده داشتیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات از تصدی گری به حالت کارشناسی در آمده است، دوره های تخصصی برای استعدادهای برتر قرآنی برگزار کردیم، همچنین دوره های تخصصی برای تربیت کادر قرآنی کشور دنبال شده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی و نظارت بر آنان از دیگر فعالیت های کارشناسی سازمان تبلیغات است، اظهار داشت: همچنین صدور مجوز برای چاپ قرآن کریم یکی از مأموریت های مهم و سخت سازمان است.

وی اعزام مبلغ را در دیگر محورهای فعالیت سازمان تبلیغات برشمرد و ادامه داد: اعزام مبلغ در مناسبت های سال مانند محرم و ماه مبارک رمضان و ایام دهه فجر در دستور کار سازمان است، این مأموریت در طول سال با همکاری دفتر تبلیغات انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که برنامه دیگر سازمان استقرار روحانی در روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت است، ابراز داشت: روحانیانی گزینش و آموزش داده می شود تا در این مناطق استقرار پیدا کنند و به عنوان عالم محل به نیازهای مردم پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: هیأت های مذهبی، انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی شبکه های فرهنگی و و تبلیغی هستند که سازمان تبلیغات با سازماندهی آن ها شبکه های مؤثری را به وجود آورده است.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: در امور مساجد افزون بر آموزش، سازماندهی مساجد صورت می گیرد، همچنین مساجدی که فعالیت لازم را ندارند فعال تر می شوند؛ آموزش اصناف و بازاریان درباره کسب و کار و هیأت های مذهبی برای هیأت داری از دیگر فعالیت های سازمان است.

وی اضافه کرد: همچنین آموزش های تخصصی در زمینه های نیازمند تخصصی مانند فرق و مذاهب، نحله های انحرافی و مباحثی که دشمنان از طریق شبهه افکنی می کنند انجام می شود، دشمن می خواهد عقاید حقه شیعه را در جامعه دچار مشکل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که موضوعات سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن مورد توجه فعالیت های سازمان است، گفت: پیگیری مناسبت های دینی و انقلابی و ترویج گفتمان دینی در مدارس و مساجد از فعالیت ها و برنامه های مهم سازمان به شمار می رود.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در زمینه آسیب های اجتماعی افزود: دشمنان به جد دنبال این هستند که هر نوع مشکلی را در حوزه فرهنگ و اجتماع به وجود آورند، دشمن تلاش ویژه دارد تا بنیان های خانواده را متزلزل کند و مردم باید هوشیار باشد، نباید اجازه داد که طلاق و اعتیاد جامعه را دچار مشکل کند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که 10 نفر از ائمه جماعات قم به صورت منسجم در حل آسیب های اجتماعی ورود کرده اند، اظهار داشت: دادگستری، استانداری، معاونت تهذیب حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات در کارها همکاری داشتند که سبب اثر بیشتر کارها شده است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان دست به دست هم داده اند تا نگذارند انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد از این رو باید دشمنان خارجی و عناصر داخلی آن ها را مأیوس کنیم و اجازه ندهیم که وحدت و انسجام برا رسیدن به اهداف انقلاب دچار کندی شود، باید با سرعت به سوی اهداف حرکت کنیم و با دشمن کنار نخواهیم آمد بلکه در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: دشمن در هیچ زمانی برای ما دلسوزی نکرده و نخواهد کرد چرا که هموراه در صدد ضربه به انقلاب هستند با پیروی از رهبر انقلاب و با حضور مردم در صحنه محکم به راه خود ادامه می دهیم و راه خدا به پیروزی نهایی منجر خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات