۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي:

مسؤولان با هر گرايشي براي ايجاد اميد در كشور تلاش كنند

توليت آستان قدس رضوي همت و تلاش امروز دشمن را ايجاد يأس و نااميدي در بين مردم و جامعه دانست و گفت: مديران و مسؤولان با هر گرايشي بايد براي ايجاد اميد در کشور با مجاهدت تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي دوشنبه شب در مراسم بيست و ششمين سالگرد ارتحال آيت الله حاج رضا مدني کاشاني كه در مسجد و مدرسه علميه آيت الله مدني كاشاني در بازار ميانچال كاشان برگزار شد، گفت: امروز کساني در جهان دم از حقوق بشر مي زنند که بزرگترين ناقضان حقوق بشر هستند و تومار بزرگي از نقض حقوق انساني را در کارنامه خود دارند.

وي تهديدهاي دشمن را يادآور شد و بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملي تأكيد كرد و افزود: همه اعم از دولت، ملت و تمام جريانهاي سياسي بايد با احساس مسؤوليت و با تعاون و همکاري در کنار يکديگر براي برطرف کردن مشکلات کشور و پيشرفت و آباداني و رسيدن به نقطه تعالي کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي همت و تلاش امروز دشمن را ايجاد يأس و نااميدي در بين مردم و جامعه دانست و ابراز داشت: مديران و مسؤولان با هر گرايشي بايد براي ايجاد اميد در کشور با مجاهدت تلاش کنند.

وي ادامه داد: ملت قهرمان ايران اسلامي که در جنگ تحميلي شجاعانه ايستاد و امروز نيز با تشکيل جبهه متحد عليه تکفيري ها و داعشي ها مقاومت کرد و منطقه از لوث وجود آنها پاک و امن ساخت، مي تواند در مقابل تمام مشکلاتي که دشمن براي کشور ايجاد کرده مقاومت و آنها برطرف کند.

توليت آستان قدس رضويدر ادامه با اشاره به اينكه امروز بعد از گذشت سه دهه از ارتحال امام راحل، راه و هدف و انقلاب اسلامي که ميراث گرانبهاي امام است همچنان پويا و زنده است و نسل جوان كشور راه  امام و انقلاب امام را ادامه مي دهند، گفت: حيات حضرت امام خميني (ره) به جسم آن بزرگوار نبود بلکه معمار کبير انقلاب اسلامي به راه، هدف و انديشه والاي او که همواره جاودانه خواهد ماند، وابسته است.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي همچنين با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب، بر لزوم علم و دانش افزايي تاکيد کرد و افزود: دانشجويان و طلاب بايد تمام توان خود را براي علم و دانشي که براي خدمت به جامعه، نظام، ارزش هاي اساسي انقلاب و گره گشايي از مردم باشد، به کار گيرند.

به گفته وي، دشمن نمي خواهد ايران صاحب علم، فناورري و دانشمند باشد و هميشه داشته هاي مردم و انقلاب اسلامي مورد تهديد قرار داده است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اينکه تمام امامان معصوم(ع) براي خدا به ديگران توجه داشتند، يادآور شد: عالمان و پيشوايان اين افتخار را دارند که به پيروي از امامان معصوم (ع)، خدمتگزار مردم هستند.

وي با گراميداشت ياد و خاطره آيت الله مدني کاشاني، گفت: اين عالم رباني شاگردان زيادي براي تبليغ دين اسلام تربيت کرد و نظريه ولايت فقيه، کتابهاي فقهي و اصولي و آثار ديگر او همواره در جامعه پويا و زنده خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي از آيت الله مدني کاشاني به عنوان شخصيتي دشمن شناس و دشمن ستيز ياد کرد و افزود: روحيه خدمت به مردم و احساس مسؤوليت نسبت به دشمنان دين از جمله ويژگي‌هاي برجسته اين عالم جليل القدر و چهره انقلابي بود.

لازم به ذكر است، مرحوم آيت الله حاج آقا رضاي مدني كاشاني در شب چهارشنبه 23 محرم الحرام سال 1321 هجري قمري در شهر كاشان در يك خانواده روحاني ديده به جهان گشود، مرحوم مدني دوران تحصيلات مقدماتي و سطح را در كاشان و در محضر علماي بزرگواري همچون مرحوم والدشان و مرحوم آيت الله حاج شيخ محمود نجفي تبريزي و مرحوم آيت الله آقا سيد محمد علوي بروجردي و جد بزرگوار مادريشان مرحوم آيت الله آقاي ملا حبيب الله شريف كاشاني گذراندند و از محضر اين بزرگواران كه همه از علماي مشهور بودند كسب علم و ادب نمود.

آيت الله مدني كاشاني، حدود سال 1340 هجري قمري همزمان با تشريف فرمايي حضرت آيت الله حائري يزدي، موسس حوزه علميه قم ، به همراه چند نفر از دوستانش، از جمله آقا مهدي فاضل نراقي، جهت ادامه تحصيل و تكميل تحصيلات به قم آمدند و با علاقه فراوان به تحصيل و تعليم و تحقيق پرداخته و حاصل همين پشتكار بود كه به زودي به مراحل بالاي علم و اجتهاد دست يافتند و از قله هاي بر افراشته فقاهت و تقوي گذر كرد تا اينكه در سال 1345 هـ . ق از حاج شيخ عبد الكريم حائري موفّق به اخذ اجازة اجتهاد شد.

 ايشان همچنين داراي اجازات از بزرگان ديگري چون استاد موسس، آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري، آيت الله آقاضياءالدين عراقي، آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني و آيت الله شيخ محمدرضا اصفهاني است.

تعليقة شريفة علي بحث الخيارات و الشروط، براهين الجج للفقهاء و الحجج‹‹4 جلد›› كتاب القصاص للفقهاء و الخواص، كتاب الديات، كشف الاستار عن حكم المغرب و الاستتار، فرايض المقلّدين‹‹رسالة عمليّه›› رساله في حكم التيمم لضيق الوقت و عدم دليل عليه مع وجود الماء عنده، كتاب الخلافة، كشف الحقائق في الرد علي الزنديق و المنافق، رسالة في اصول مذهب تشيع، مناسك حج، الحجابيه، من ولي السفهاء، رساله في الربا، رسالة في آنية الذهب و الفضه، كفاية روية الهلال في البلاد البعيدة، آل محمد كيست؟ رساله در ولايت فقيه از جمله کتابهای آیت اله مدنی کاشانی است و  الحواشي علي كتاب العروةالوثقي، الحاشيه علي الغاية القصوي، الحواشي علي توضيح المسائل، رسالة في الحدود نيز از كتاب هاياين عالم رباني است كه تاليف اما چاپ نشده ‌است.

آيت الله مدني كاشاني بعد از نود و يكسال و يازده ماه عمر پر بركت در هنگام اذان ظهر روز جمعه 24 ذي الحجه سال 1412 هجري قمري مطابق با پنجم تيرماه سال 1371 هجري شمسي دار فاني را وداع گفت و به ديار باقي شتافت، مدفن ايشان در آرامگاه خانوادگي در زيارت پنجه شاه كاشان است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات