۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۶۹۶۹۹
به همت انتشارات به‌نشر؛

کتاب «به وقت اردیبهشت» رونمایی شد

کتاب «به وقت اردیبهشت» نخستین اثر «به‌نشر» از مجموعه شهدای مدافع حرم رونمایی شد.
به وقت اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، نشست خبری رونمایی و بررسی کتاب «به وقت اردیبهشت» ویژه زندگینامه شهید حسن قاسمی دانا از شهدای مدافع حرم چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه با حضور نویسنده کتاب، مادر شهید قاسمی دانا و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان خراسان رضوی برگزار شد.

مریم عرفانیان نویسنده کتاب در این مراسم نوشتن برای شهدا را افتخاری بزرگ دانست و ابراز کرد: انگیزه نوشتن برای شهدا سال‌هاست که در وجود من نهادینه شده است. با اینکه تا کنون بیش از 30 کتاب با موضوع شهدا نوشته‌ام، اما هنوز علاقه دارم تا بیش از پیش در این زمینه کار کنم.

وی با بیان اینکه در این کتاب داستان زندگی شهید حسن قاسمی دانا در قالب 19 داستان بیان شده است، گفت: خانواده به ویژه مادر شهید، دوستان و فیلم‌هایی از زندگی و شهادت شهید در نوشتن این کتاب به من کمک زیادی کرد.

عرفانیان بیان کرد: دو فصل از این کتاب به حضور شهید قاسمی در سوریه و شهادت اختصاص دارد و در دیگر فصل‌ها داستان‌هایی از زندگی اجتماعی، نحوه برخورد و روابط صمیمانه شهید با خانواده، دوستان و آشنایان بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه باید کتاب‌های زیادی از شهدا به ویژه شهدای حریم حرم نوشته شود و در اختیار جوانان قرار بگیرد، ابراز کرد: خیلی‌ها گمان می‌کنند شهدا با ما فرق دارند، اما آن ها نیز همچون همه ما انسان‌های عادی بودند و زندگی معمولی داشتند، تنها برتری‌شان این بود که توانستند راه درست را انتخاب و خود را جاودانه کنند.

عرفانیان با اشاره به اینکه برای اولین بار است با انتشارات به نشر همکاری می‌کنم، عنوان کرد: به نشر یکی از بهترین و معتبرترین انتشارات در ایران است و خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم تا نخستین اثر «به‌نشر» پیرامون شهدای مدافع حرم را بنویسم.

در ادامه این مراسم مادر شهید قاسمی دانا به ویژگی های شخصیتی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین خصوصیات حسن نظم و انضباطش بود، او در همه کارهایش منظم و حساس بود. همچنین خوش رو و خوش برخورد بود و دوستان زیادی داشت و سعی می کرد با رفتارش بر روی آن‌ها تاثیر بگذارد.

لازم به یادآوری است؛ شهید قاسمی‌ دانا دوم شهریور 1363 متولد شد و با آغاز جنگ در روسیه لباس رزم پوشید. در فروردین ٩٣ به طور داوطلبانه به سوریه رفت و در عملیات امام رضا(ع) که شامل پاک سازی خانه به خانه بود، با اصابت چند گلوله به شهادت رسید./934/د103/ب1

ارسال نظرات