۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۸۷۶
استاد حوزه علمیه:

امام زمان واسطه فیض الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) امروز مصداق واقعی انسان کامل است، گفت: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی است، فیوضات الهی از سوی ایشان بر مخلوقات عنایت می‌شود بنابراین امام زمان(عج) برای عالم هستی نافع است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: حجت الهی دلیل بقای عالم است.

وی افزود: طبق صریح روایات؛ اگر زمین یک روز از حجت الهی خالی شود زمین اهل خود را فرو می‌برد؛ بنابراین حیات همه موجودات در گرو وجود مقدس حجت خداوند و انسان کامل که امروز در وجود نازنین حضرت مهدی(عج) تبلور دارد، است.

حجت الاسلام مجد ادامه داد: مراد از این حدیث آن است که تا عنایت خداوند نباشد انسان وجود پیدا نمی‌کند و تا اراده خداوند نباشد وجود انسان ادامه پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین هم اصل وجود انسان و هم ادامه حیات او بسته به اراده خداوند است و خداوند برای این اراده‌اش واسطه‌ای‌ قرار داده و آن انسان کامل است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) امروز مصداق واقعی انسان کامل است، اظهار داشت: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی است، فیوضات الهی از سوی ایشان بر مخلوقات عنایت می‌شود بنابراین امام زمان(عج) برای عالم هستی نافع است.

وی افزود: این بالاترین مقامی است که خداوند به انسان کامل عطا کرده که واسطه فیض بین خدا و مخلوق است و خداوند به خاطر وجود ایشان به مخلوقات رزق و روزی می‌دهد.

حجت الاسلام مجد با استناد به روایات اهل بیت(ع)، گفت: طبق صریح روایات؛ اگر کسی امام خود را نشناسد و بمیرد گویی به مرگ جاهلیت مرده است؛ بنابراین شناخت امام عصر(عج) بر همه مسلمانان واجب است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آثار گناه سبب نابودی انسان می‌شود، اظهار داشت: تا زمانی که حجت خداوند بر روی زمین باشد خداوند مردم گناه‌کار را در این دنیا عذاب نمی‌کند بنابراین امام زمان(عج) این خطر را از انسان‌ها دور کرده تا در دنیا کیفر نشوند.

وی ادامه داد: در عالم آخرت همه مردم نتیجه اعمال خود را خواهند دید./813/پ203/ب1

ارسال نظرات