۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۷۰۱۸۵
رييس اداره امور اجرايي زکات استان اصفهان:

يكصد ميليارد ریال زكات فطره در استان اصفهان جمع آوري شد

رييس اداره امور اجرايي زکات استان اصفهان از جمع آوري يكصد ميليارد ريال زكات فطره در استان اصفهان خبر داد.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر ظهر امروز در جلسه شوراي زكات شهرستان كاشان گفت: امسال پرداخت زکات فطره  نسبت به سال گذشته در استان اصفهان از رشد 30 در صدي برخوردار بوده است.

وي افزود: با اجراي طرح خيرخواهانه از طريق دبيرخانه شوراي زکات استان اصفهان، جمع آوري زکات فطره ساماندهي مي شود تا زکات جمع آوري شده از صندوق ها، مصلي ها، مساجد و ميادين به صورت هدفمند هزينه شود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که يکي از برنامه هاي ماندگار و مستمر کميته امداد امام خميني(ره) احيای زکات در جامعه است، افزود: همه ساله اين نهاد با برنامه ريزي هاي مناسب، زکات کشاورزان و باغداران در استان اصفهان را دريافت و بين نيازمندان واقعي مناطق محروم  استان اصفهان توزيع مي کند.

وي با اشاره به اينکه استان اصفهان يکي از استان‌هاي فعال در پرداخت زکات واجب بوده است افزود: ترويج فرهنگ زکات و پرداخت به موقع آن سبب مي شود تا اين نهاد به عنوان متولي اصلي گام هاي موثر و مطلوب تري براي رفع نيازهاي محرومان و توانمندسازي مددجويان بردارد.

رييس اداره امور اجرايي زكات استان اصفهان يادآور شد: در قانون توزيع زكات 60 درصد از زكات جمع آوري شده سهم فقرا و نيازمندان جامعه است و 40 درصد آن نيز براي پروژه هاي عام المنفعه در محل جمع آوري زكات هزينه مي شود.  

حجت الاسلام رنجبر لزوم ترويج فرهنگ زكات در جامعه را يادآور شد و با اشاره به اينكه پرداخت زکات از سوی مسلمانان را سبب از بين رفتن فقر در جامعه مي شود اظهار داشت: مبلغان ديني با استفاده از آيات، روايات و فلسفه مي‌توانند فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادينه كنند.

به گفته وي فقر از ديدگاه اسلام امري مذموم و محكوم است و در جامعه توحيدي و جامعه اسلامي نبايد هيچ فقير و نيازمندي وجو داشته باشد.

رييس اداره امور اجرايي زكات استان اصفهان همچنين بر پرداخت زكات مستحبي نيز تأكيد كرد و عنوان كرد: در زكات مستحبي مردم برخوردار در جامعه بين خود و خداي خود عهد و پيمان مي بندند بخشي از سرمايه خود را به صورت روزانه، هفتگي و ماهيانه براي مستندان و نيازمندان جامعه اختصاص دهند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات