۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۷۰۲۰۴
به همت حوزه علمیه صاحب الزمان؛

کارگاه آموزشی مکتب امام صادق در مرند برگزار می‌شود

سلسله کارگاه های آموزشی مکتب امام صادق(ع) ویژه دانش آموزان شهرستان مرند به همت حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) برگزار خواهد شد.
علی نعمت زاده امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند عصر امروز در نشست هم‌اندیشی علما و مدیران حوزوی این شهرستان از برگزاری چهارمین دوره کارگاه های آموزشی مکتب امام صادق(ع) خبر داد و اظهار داشت: این دوره ویژه دانش آموزان پسر پایه هفتم تا دوازدهم با محوریت مسائل دینی، بصیرتی و علمی برگزار می شدو.

وی با بیان این‌که سلسله کارگاه های آموزشی مکتب امام صادق(ع) به همت حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) و ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان مرند، برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همزمان با این دوره کارگاه ویژه والدین، حلقه های معرفتی، بصیرتی، برنامه های ورزشی، اکران فیلم و مستند، کرسی آزاداندیشی و بازدید علمی برگزار خواهد شد.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که این کارگاه آموزشی برای چهارمین سال متوالی به ابتکار جامعه حوزوی مرند برگزار می شود، افزود: کارگاه های آموزشی مکتب امام صادق(ع) از ۵ تا ۹ مردادماه برگزار می شود، علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در این دوره، از ۱۰ تا ۲۰ تیر به کتابخانه ستاد نماز جمعه مرند مراجعه کنند.

وی برگزاری حلقه‌های معرفتی، سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر بخش های این دوره آموزشی برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارگاه آموزشی حضور مشترک طلاب و دانش‌آموزان هم سن و سال در کلاس‌های آموزشی خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که دوره و کارگاه آموزشی با هدف کاربردی کردن معارف اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام ششم شیعیان برگزار می شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی مرند در اقدامی دیکر تصمیم به برگزاری همایش علمی پژوهشی مکتب امام جعفر صادق(ع) نیز کرده است.

وی با بیان این‌که همایش مکتب امام صادق در سطح استانی و در سه محور اخلاق و تربیت اسلامی، اهمیت و جایگاه توحید در زندگی بشر امروزی و مقایسه آن با جریان فکری دوره معاصر در 20 موضوع برگزار شده است، گفت: معرفی، ترویج و تبلیغ اندیشه و سبک زندگی اسلامی امام صادق(ع) مهم‌ترین هدف همایش بوده است.

امام جمعه مرند نقش‌آفرینی حوزه های علمیه در جریان‌سازی فرهنگی در جامعه را خواستار شد و تصریح کرد: حوزه های علمیه رسالتی خطیر در اجرای مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب بر عهده دارند، غفلت در این عرصه موجب تحقق اهداف شوم جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی خواهد بود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات