۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۰۴۳۵
استاد حوزه علمیه:

مدیریت صحیح رهبری سبب محفوظ ماندن پیوند امام با مردم بوده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: نکته مهمی که در طول این چند دهه باید به آن توجه کنیم پیوند معنوی مردم و رهبری و امام امت با امت است که مقام معظم رهبری به واسطه مدیریت درست و قدرت معنوی که دارند سبب محفوظ ماندن این پیوند شده اند.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به الگوی حاکمیتی مقام معظم رهبری در جامعه گفت: الگوی حاکمیتی ایشان همان الگویی است که امام خمینی در کشور برپا کردند.

وی افزود: اگر کسی با صحیفه نور و صحبت های امام خمینی آشنا باشد مطمئنا بر این موضوع مهر تاییدی می زند که سیاست های حضرت آقا با امام یکسان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: دلیل این هماهنگی وجود الگوی واحد و منبع سیاست ورزی یکجا بر می گردد و آن هم منابع دینی همانند قرآن و نهج البلاغه است.

وی به فتنه های دشمنان انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی در این چهل سال با بحران های عجیبی مواجه شده است و دشمن نیز هر بار با نقشه های پیچیده تر و با تجربه تر از گذشته وارد میدان می شود.

حجت الاسلام شعبانی اوج فتنه های دشمن را وقایع سال 88 عنوان کرد و گفت: در عرصه های مختلف در این 40 سال با بحران و چالش های بسیاری مواجه بودیم اما اوج این فتنه ها در سال 88 بود که شروع و زمینه ساز فتنه های بعدی دشمن شد.

وی ادامه داد: فتنه سال 88 دشمن را امیدوار کرد که می تواند به طور جدی برای براندازی نظام اسلامی وارد شود که الحمدالله با شکست نیز تا به حال مواجه شده اند و نظام سرپا و استوار ایستاده است.

استاد حوزه علمیه قم به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: البته نباید فرموش کنیم که مشکلات فراوانی نیز داریم که باید مسؤولان مربوطه حرف مردم را بشنوند و در مقابل کار کرد خود پاسخ گو باشند.

وی بیان کرد: اما نکته مهمی که در طول این چند دهه باید به آن توجه کنیم پیوند معنوی مردم و رهبری و امام امت با امت است که مقام معظم رهبری به واسطه مدیریت درست و قدرت معنوی که دارند سبب محفوظ ماندن این پیوند شده اند.

حجت الاسلام شعبانی مهم ترین ویژگی رهبری را انقلابی ماندن ایشان دانست و گفت: از اوایل انقلاب افراد زیادی با روحیه انقلابی و جهادی بودند که وارد عرصه سیاست شدند اما امروز نمی تونیم روی آنها حساب باز کنیم چرا که دیگر دارای این ویژگی ها نیستند.

وی شرط ورود به عرصه سیاست را داشتن شهامت عنوان کرد و افزود: برای ورود در این زمینه انسان باید در مواجهه با جریانات سیاسی، رانت ها و فضای آلوده بتواند سالم بماند.

استاد حوزه علمیه قم نحوه زندگی مقام معظم رهبری را الگویی برای مسؤولان دانست و گفت: کسی که در این 40 سال دارای مسؤولیت های مختلف رده بالا بوده است اما زندگی شخصی ایشان تغییری تغییری نکرده باید به عنوان الگویی کامل از او یاد کرد.

وی تاکید کرد: خیلی از مردم شاید ندانند که مقام معظم رهبری از نظر وضعیت اقتصادی در حد متوسط به پایین جامعه می باشد و این به نظر بنده یک ویژگی قابل توجه و یک فضیلت بزرگ است./979/ت303/ب1

ارسال نظرات