۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۵۴۹
امام جمعه محمود ‌آباد:

مسؤول با تفکر اشرافی گری نمی تواند حلال مشکلات مردم باشد

امام جمعه محمود آباد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که نگاه و تفکر اشرافی گری با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است، گفت: در نظام اسلامی مسؤولی که دارای چنین تفکری باشد نمی تواند در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به این که مشکلات اقتصادی موجب افزایش فشار بر طبقات پایین و متوسط جامعه شده است، گفت: این مشکلات به وجود آمده، در هم ریزی نظم و انسجام اقتصادی و روانی جامعه را در پی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تقصیر ها را نباید بر گردن عوامل خارجی انداخت، افزود: متأسفانه عدم مدیریت صحیح و تدبیر مناسب در مسائل اقتصادی نیز در به وجود آمدن شرایط فعلی نقش آفرین بوده است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که متأسفانه برخی مدیران بی برنامه و کم تحرک به مشکلات اقتصادی کشور دامن می زنند، گفت: باید نظارت بر بخش های مهمی نظیر اقتصاد دقیق تر و عمیق تر باشد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز انتظار مردم از مسؤولان این است که در برخورد با مفاسد اقتصادی و کسانی که گران فروشی و اهتکار تلاش می کنند و اقتصاد کشور را فلج کنند صدا و عملکرد واحدی داشته باشند، گفت: مردم به مسؤولان اعتماد کردند و همین امر وظیفه و تکلیف مدیران کشور را برای رفع مشکلات جامعه بیشتر می کند.

امام جمعه محمود آباد با تأکید بر این که مفسدان اقتصادی و کسانی که با سوء استفاده از فضای موجود به دنبال بر هم زنندگان آرامش در کشور هستند باید به مردم معرفی شوند، خاطرنشان کرد: یکی از خواسته های مهم مردم در کنار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی معرفی این افراد اخلال گر اقتصادی به افکار عمومی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست کسی کالایی را با ارز دولتی وارد کند و آن را به چند برابر به مردم کشورمان بفروشد، افزود: این اقدام نمونه علنی و بارز خیانت به کشور و مردم است و چنین افرادی بدون اغماض باید با آنها برخورد شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برخی ملاحظات نباید موجب عدم معرفی این چنین افرادی به جامعه شود، خاطرنشان کرد: مردم خواهان شفافیت مسؤولان و مدیران در این خصوص هستند و نباید منافع ملی را فدای منافع چند شرکت و افراد خاص کرد.

امام جمعه محمود آباد بر ضرورت برقراری عدالت در همه زمینه ها در کشور تأکید کرد و گفت: تحقق عدالت عمومی یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی است که باید به صورت گسترده در جامعه حاکم باشد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که چپاول گران اقتصادی باید به طور جدی و قانونی با آنها برخورد شود، افزود: نباید در نظام اسلامی عده ای در رفاه مطلق باشند و عده ای نیز در فقر و محرومیت زندگی کنند و این با عدالت اجتماعی ناسازگاری دارد.

وی با بیان این که لازمه گذر از شرایط خاص اقتصادی وحدت و همبستگی در داخل کشور به منظور خنثی شدن توطئه دشمنان است، گفت: دستگاه قضا نیز باید کسانی که به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت اقتصادی کشور هستند به شدت برخورد کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمن با جنگ روانی و تبلیغات دروغین به دنبال بر هم زدن نظم عمومی در کشور است، خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار باشند و فریب هجمه های تبلیغی دشمن را نخورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن فکر می کنند با فشارهای اقتصادی می تواند ملت ایران را از پای در بیاورد، افزود: اما دشمنان این ملت باید بدانند که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با قدرت در برابر تحریم های ظالمانه آنها خواهند ایستاد و از انقلاب حراست می کنند.

امام جمعه محمود آباد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که نگاه و تفکر اشرافی گری با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مسؤولی که دارای چنین تفکری باشد نمی تواند در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات