۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۲۷۴
امام جمعه موقت مشهد:

اشرافی گری و سهل انگاری مسؤولان سبب سست شدن ملت می شود

امام جمعه موقت مشهد گفت: ایستادگی و مقاومت پایان ندارد و از طرفی مسؤولان باید بدانند که سهل انگاری، تنبلی، اشرافی گری و تکبر به مردم بی تقوایی است که سبب سست شدن مولفه های قدرت ما می شود.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به بررسی ویژگی های ایران مطلوب ما و ایران مطلوب آمریکا پرداخت.

وی با بیان اینکه ایران مطلوب ما ایرانی است که یک نظام اجتماعی تشکیل شده بر مبنای اسلام ناب و مکتب تشیع با رهبری ولی فقیه که زندگی مردم را اداره می کند، بنا شده است، تصریح کرد: در واقع ایران مطلوب ما، ایرانی است که بر پیشانی آن استکبار ستیزی و خصومت دائمی آمریکا نوشته شده باشد و در عین حال ایجاد و گسترش عدالت و رفع تبعیض درسرلوحه حکومت آن قرار داشته باشد تا سراسر زندگی مردم به نور عدالت باشد.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه برشمردن ویژگی های ایران مطلوب ما گفت: ایران پیشرفته که به لحاظ علمی در زندگی فردی و جمعی و همه زوایای زندگی بشر اخلاق و معنویت در همه کارهای مردم حاکم باشد و در همه تلاش های ریز و درشت مردم آن عناصر عقل و معنویت پررنگ باشد و همه استعدادهای نهفته در انسان و زمین کشف شود.

وی ادامه داد: ایران مطلوب ما از جهت نظامی در مقابل قدرت های استکباری قوی است و در عین حال مدافع مظلوم در برابر ظالم است و ایرانی است که برای ریشه کن کردن فقر و فساد آرام نداشته باشد و برای تحقق آرمانها و محو صهیونیست آرام نباشد.

ایران مطلوب ما با ایران مطلوب آمریکا بسیار متفاوت است

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر این مطلب که ایرانی با این ویژگی ها، همان ایرانی است که مردم به خاطر آن انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: در واقع ایران مطلوب ما با ایران مطلوب آمریکا بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه با اشاره به ویژگی های ایران مطلوب آمریکا گفت: در ایران مطلوب او دین از سیاست جدا است و حضور دین فقط در عرصه های فردی است و این دین نباید به سیاست و زندگی مردم کاری داشته باشد.

وی ادامه داد: آمریکا ایرانی را می خواهد که نظامی مستقل نباشد و تابع او و در عین حال دست نشانده باشد و بی تفاوت در برابر صهیونیست و در درون متفرق باشند نه متحد و از طرفی ایرانی می خواهد که با بی بند و باری جنسی مبارزه نکند و ایرانی که در برابر ظلم از مظلوم دفاع نکند و در عین حال اعتقادی به ولایت فقیه نداشته باشد و حتی نسبت به این امر دشمنی و خصومت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با تأکید بر این مطلب که آمریکا چهل سال است که به دنبال این چنین ایرانی است و در شرایط فعلی بر سر دو راهی جنگ نظامی و افزایش تحریمها برای مقابله با ما است، تصریح کرد: در واقع این گاو مست شاخ دار می خواهد ایران را زیر بار فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار دهد تا به اهداف خود برسد چرا که راه حمله نظامی آمریکا به ایران بسته است.

وی با بیان اینکه آمریکا حمله نظامی به این منطقه را در گذشته تجربه کرده و در عین حال آزموده است، بیان داشت: در واقع این راه به نفع آمریکا نیست و به همین دلیل راه دوم که تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی است را انتخاب کرده است تا مردم ایران را تسلیم کند و به ایران مطلوب خود دست یابد.

مولفه های قدرت ما دربرابر آمریکا

امام جمعه موقت مشهد در ادامه با اشاره به مولفه های چندگانه قدرت ما در برابر آمریکا گفت: رهبری، ملت و قدرت نظامی و جایگاه منطقه ای به لحاظ سیاسی و اقتصادی از جمله مهمترین این مؤلفه ها است که دنیا نمی تواند نسبت به نفت و گاز ایران و بازار آن چشم پوشی کند.

وی با تأکید بر این مطلب که در شرایط فعلی نمی توان فقط به این مؤلفه های چندگانه قدرت بسنده کرد، بیان داشت: در حال حاضر مسؤولان نباید دو چیز را فراموش کنند که این دو مولفه به پشتیبانی مولفه های دیگر قدرت ما در این چهل ساله کمک می کند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: تقوا، مراقبت، هوشیاری، افل نشدن و به خواب نرفتن و در عین حال ایستادگی و مقاومت از جمله مؤلفه های قدرت در شرایط فعلی است چرا که ایستادگی و مقاومت پایان ندارد و از طرفی مسؤولان باید بدانند که سهل انگاری، تنبلی، اشرافی گری و تکبر به مردم بی تقوایی است که سبب سست شدن مولفه های قدرت ما می شود.

وی ادامه داد: در عین حال مسؤولان هوشیار باشند تا جامعه دو قطبی نشود و در این شرایط همه باید به فکر خدمت نه حفظ جایگاه و از طرفی به جای اینکه به فکر انتقام باشند بهتر است که به فکر کمک و یاری باشند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات