۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۵۷۸
در دومین روز از کارگاه فقه پژوهی مشق اجتهاد؛

مباحث شیوه نگارش مقاله علمی ارائه شد

دومین روز کارگاه فقه پژوهی پس از انتخاب موضوع به شیوه نگارش مقاله علمی رسید و سیر نوشتن یک مقاله علمی به تفصیل بیان شد.
جلسه شیوه نگار مقاله علمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین روز از سلسله جلسات کارگاه های فقه پژوهی مدارس آیت الله خویی و سعادت با عنوان «مشق اجتهاد» با ارائه حسین صابری، مدرس حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این کارگاه که شیوه نگارش مقاله علمی به شرکت کنندگان آموزش داده شد صابری گفت: نوشتن، مقدم بر رزومه سازی است، درحالی‌که در غالب موارد در فعالیت‌های پژوهشی، رزومه، نویسنده را به نوشتن وا‌می‌دارد.

وی ادامه به بیان اهمیت انتخاب موضوع و نکاتی که باید در آن انتخاب لحاظ شود پرداخت و بیان کرد: نویسنده نباید موضوع مقاله را انتخاب کند بلکه باید موضوع مقاله، نویسنده را انتخاب کند.

صابری افزود: متناسب بودن موضوع با تخصص نویسنده، تناسب آن باعلاقه شخص، امکان تحقیق در مورد موضوع، تکراری نبودن موضوع، دانش لازم برای مأخذ شناسی در موضوع، قلابی نبودن و ربط داشتن موضوع به زندگی و جزئی بودن موضوع ازجمله نکاتی است که در انتخاب موضوع باید لحاظ شود.

گفتنی است در پایان کارگاه امروز، سیر نوشتن یک مقاله علمی به ‌تفصیل بیان شد و با توجه به انتخاب موضوع در جلسه استاد مبلغی، شرکت کنندگان موضوعات انتخابی خود را در جلسه طرح کرده و با استاد به تبادل نظر و دریافت انتقاد و پیشنهاد پرداختند./933/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات