۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۱۸۹۹
حجت الاسلام المسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

حضور "امام رضا" لطف مدام برای ایرانیان

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: حضور امام رضا(ع) درایران باعث اقبال فرزندان پیامبر به ایران شد به طوری که به واسطه حضور آن حضرت بیش از هشت هزار نفر از امام‌زادگان را در ایران شاهد هستیم.
حجت الاسلام نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، خطیب برجسته حوزه علمیه قم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر ایمان به امامت در سبک زندگی انسان‌ها اظهار داشت: در حقیقت مسأله امامت لطفی از سوی خداوند بر بندگانش است تا به واسطه آن مردم بتوانند هدف مستقیم خود را که امر هدایت است، بشناسند.

برکات حضور امام رضا(ع) در ایران

خطیب برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که هدایت الهی به وسیله ذوات مقدس اهل بیت(ع) انجام می‌شود، گفت: ائمه(ع) مأمور هدایت انسان‌ها از سوی خداوند هستند که با ارشادات گفتاری و رفتاری خود این امر را به بهترین نحو انجام داده‌اند.

وی با اشاره به سفر امام رضا(ع) و برکات حضور ایشان در ایران بیان کرد: حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در ایران دارای برکات و آثار زیادی است، مباحثاتی که حضرت با علمای ادیان مختلف داشتند، و حقانیت اسلام و شیعیان را اثبات کردند، کار بسیار بزرگ و ماندگاری بود که به سبب آن پیروزی‌های عظیمی در طول تاریخ برای شیعیان و مسلمانان حاصل شد.

مأمن و پناهگاه شیعیان

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: در زمان حیات کوتاه امام رضا(ع) در ایران که حدود 2 سال و اندی بود، حضرت مأمن و پناه‌گاهی برای شیعیان و مسلمانان ایران بود، امروز نیز این امر به صورت دیگری در جریان است.

وی با اشاره به فضای معنوی و روحانی حرم اهل‌بیت(ع) ابراز داشت: فضای حرم ائمه‌ به خصوص امام رضا(ع) در ایران سبب طمأنینه و آرامش خاطر هر انسانی است که هر فرد پاک‌ سرشتی شیفته و جذب این دستگاه شده و با حضور در این بارگاه ملکوتی از گناهان گذشته خود توبه کرده و با امام و ولی نعمت خود پیمان و عهدی محکم می‌بندد.

ایجاد پایگاه اجتماعی شیعیان

خطیب برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: جدای از این آثار، مشاهد مشرفه حضرت رضا(ع) و دیگر امام‌زادگان از جمله حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ یکی از پایگاه‌های اجتماعی بزرگ شیعیان است که امنیت معنوی جامعه را در پی داشته است.

وی ادامه داد: نقش آستان قدس رضوی در بازسازی کشور در ایام بعد از جنگ و اموری همچون میهمانداری حرم و استقبال از روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان و کمک‌های گسترده دیگر از برکات و آثار وجود حضرت در ایران است.

اقبال امام رضا(ع) سبب اقبال امام‌زادگان

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان اقبال امام رضا(ع) به ایران را سبب حرکت گسترده دیگر امام‌زادگان به این سرزمین توصیف کرد و گفت: حضور امام رضا(ع) درایران باعث اقبال فرزندان پیامبر به ایران شد به طوری که به واسطه حضور آن حضرت بیش از هشت هزار نفر از امام‌زادگان را در ایران شاهد هستیم که در هیچ کجای جهان این مقدار وجود ندارد و همه آن به برکت اقبال و عظمت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و عزت اسلام و تشیع بود که امام‌زادگان به سوی کشور ایران اقبال کردند./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات