۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۷۱۹۱۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

دولتمردان الگوی رفتاری خود را در جهت حل مشکلات تغییر دهند

ملکی گفت: دولتمردان باید با تغییر الگو‌های رفتاری خود به میدان بیایند و نشان دهند که به صورت عملی به مؤلفه‌ها و سایت‌های اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند تا مردم نیز به تبعیت از آنها اقدام کنند.
ولی ملکی

ولی ملکی، نماینده مردم مشکینشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت حفظ و افزایش اقتدار ملی، بیان داشت: عمل به مؤلفههای اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهایی است که میتواند منجر به برونرفت از مشکلات اقتصادی و افزایش اقتدار ملی شود.

وی افزود: با کارشناسیهای متعددی که انجام شده است، اقتصاد مقاومتی به عنوان نخستین راهکار برونرفت از مشکلات اقتصادی کشور شناسایی و سیاستهای کلی آن در 24 بند در 29 بهمنماه سال 1392 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که درونزا و بروننگر بودن از جمله خصوصیتهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ما با تکیه بر استعدادها و توانمندیهای داخلی اعم از تکنولوژی، دانشفنی و جذب نقدینگی میتوانیم از منابع طبیعی و انسانی موجود در کشور به بهترین شکل بهرهبرداری کرده و در برابر توطئههای دشمنان ایستادگی کنیم.

وی ابراز داشت: برای عبور از مشکلات اقتصادی و معیشتی که امروزه گریبان آحاد مردم را گرفته است، ضروری است تا همه استعدادها و امکانات کشور را برای رسیدن به ارزش افزوده بسیج کرده و محصولات با کیفیت بالایی به خارج از کشور صادر کنیم تا از این طریق ارز مورد نیاز کشور تأمین شده و چرخ اقتصاد نیز بچرخد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز گلایه از افزایش قیمت خودروهای داخلی، عنوان کرد: متأسفانه با کوچک‌ترین اتفاقی که در کشور می‌افتد خودرو‌ی ملی افزایش قیمت پیدا می‌کند. مگر تولید خودرو کاهش یافته یا افزایش کیفیت داشته است که شاهد چنین افزایشی بوده‌ایم؟

وی با بیان این که مردم و مسؤولان آنگونه که باید توجهی به مؤلفههای اقتصاد مقاومتی ندارند، تصریح کرد: تا زمانی که مسؤولان در مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از مرحله شعار به مرحله عمل نرسند، شرایط اقتصادی و معیشتی کشور برطرف نخواهد شد.

ملکی گفت: دولتمردان باید با تغییر الگوهای رفتاری خود به میدان بیایند و نشان دهند که به صورت عملی به مؤلفهها و سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی عمل میکنند تا مردم نیز به تبعیت از آنها اقدام کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات