۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۹۹۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

فعالیت‌های ایجابی درزمینهٔ حجاب و عفاف افزایش یابد

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به اینکه نمی‌توان تنها با فعالیت سلبی در زمینهٔ حجاب و عفاف امیدوار به بهبود وضعیت موجود باشیم، گفت: باید محوریت برنامه‌های گسترش عفاف و حجاب ایجابی و اقناعی باشد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان مبلغ، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، بر اجرای برنامه‌های تبلیغی ایجابی در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید محوریت برنامه‌های گسترش عفاف و حجاب ایجابی و اقناعی باشد.

وی گفت: در این راستا باید فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مورد مسئله حجاب با بهره‌گیری از توانمندی‌های دستگاه‌های دولتی و استفاده از رسانه‌های نوین نظیر فضای مجازی و محیط‌های اجتماعی اجرا شود.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای باهدف خوش‌گذرانی و کسب لذت‌های نفسانی و دشمنی آشکار با اسلام و قرآن رعایت حجاب و عفاف را در جامعه دست و پاگیر دانسته و آن را مانعی بر سر راه موفقیت و آزادی زنان می‌دانند نیرنگی بیش نیست.

وی افزود: آن‌ها با این نظریات پوچ و بی‌ارزش زنان را وسیله‌ای قرار داده تا با بهره‌برداری روحی و جنسی از آن‌ها چهره و حیثیت اسلام را مخدوش کرده و به اهداف شوم و استعماری خود برسند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: خاندان پهلوی، کثیف‌ترین حکومت در بین سلاطین ایرانی بود و رضاخان به تأسی از آتاتورک، اقدام به ترویج بی‌دینی و بدحجابی کرد؛ به‌گونه‌ای که گسترش قمارخانه‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و ... تنها بخشی از اقدامات فساد انگیز رضاخان و پسرش بود.

وی با اشاره به اینکه آثار اقدامات خاندان پهلوی درزمینهٔ حجاب و عفاف هنوز هم در جامعه ما مشاهده می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه روزبه‌روز مسمومیت‌ها زیاد شده و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان برای کاهش عفاف و حجاب در جامعه متنوع‌تر می‌شود.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی اظهار کرد: وقتی حجاب و عفت مرد و زن در 20 سال پیش و وضعیت امروز جامعه را می‌بینیم متوجه می‌شویم که روزبه‌روز نقشه‌های شیطان عوض می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات