۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۲۰۰۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

دهه کرامت تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه دهه کرامت، دهه تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است، گفت: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود.
حجت الاسلام کریم سرافراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جشن ویژه ایام الله دهه کرامت که با حضور خادمان حرم رضوی در سپاه این استان برگزار شد، با تبریک این ایام الله فرخنده و مبارک دهه کرامت اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای برپایی جشن و آیین های شادباش و همچنین تبیین سبک زندگی رضوی در سراسر ایران اسلامی است.

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به علت نامگذاری این ایام به عنوان دهه کرامت تصریح کرد: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه از پیامبر اکرم(ص) روایت است که کرامت دوری از گناهان است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان حضرت علی(ع) نیز می فرمایند: هر که برای خود کرامت قائل باشد، دنیا در نظرش خوار و کوچک می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مصداق واقعی کریمان به شمار می روند، گفت: نظام اسلامی ما که نشأت گرفته از شرع مقدس و سیره نبوی، علوی و فاطمی است، مروج کرامت انسانی و اسلامی در دنیا به شمار می رود و این بزرگترین افتخار ما است.

این مقام مسؤول با اشاره به کرامات بی شمار ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: افزون بر اهل بیت(ع)، بسیاری از افراد شیعه واقعی امامان از جمله کریمه اهل بیت(س) نیز کراماتی داشته و دارند که نتیجه زهد و پرهیزکاری و تقوا و اخلاص آنان است.

وی ترویج سیره زندگی بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) را یکی از راه های اصلی برای هدایت جامعه بشری و رهنمون شدن به سوی سعادت و کمال بیان کرد و افزود: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از بهترین فرصت ها برای تبیین سبک زندگی و مکارم اخلاق اسلامی است.

حجت الاسلام سرافراز در پایان با بیان اینکه دهه کرامت، دهه تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است، ابراز کرد: این دهه مزین به بارگاه ملکوتی کریمه و کریم اهل بیت(ع) است که به یقین منشأ خیر و برکات بسیاری برای مردم ما خواهند بود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات