۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۷۲۵۱۴
جت الاسلام ولدان:

سرانه فرهنگی و مذهبی مردم بر پایه مساجد در اولویت قرار گیرد

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم گفت: همچنان‌که مسؤولان پردیسان برای سرانه فضای سبز و عمرانی مردم برنامه‌ریزی می‌کنند، بایستی سرانه فرهنگی و مذهبی مردم، بر پایه مسجد جامع و مصلای این منطقه را در اولویت قرار دهند.
حجت الاسلام ولدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم در سخنرانی بعد از خطبه‌های نمازجمعه پردیسان، با اشاره به سابقه برگزاری نمازجمعه در دوران بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز جشن 40 سالگی این اقتدار و مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران در حالی برگزار می‌شود که بیش از 42هزار عضو ستاد نمازجمعه در بیشتر از 900 نمازجمعه‌ای که در گوشه و کنار کشور برقرار است، مشغول خدمت هستند.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با بیان این‌که امروز نمازجمعه ایران نماد قدرت ایران و تشیع شده است، گفت: امام جمعه حلقه واسطه بین امام جامعه و امام جماعت است، خداوند متعال تشریع فرموده است که مسلمانان هر روز در نماز جماعت، هر جمعه در نماز جمعه و هر سال در حج ابراهیمی حضور بهم رسانند تا مصداق اتم آیه اطیعواالله محقق شود.

وی تأکید کرد: نمازجمعه هم نماز ولایت و هم نماز برائت است، تولایی که در این صفوف بهم فشرده بین مؤمنین و تبرایی که از منافقین، مستکبرین و مشرکین ایجاد می‌شود و همچنین اقتدا به امام عادل و کسب بصیرت برای یک مسیر روشن زندگی و بینایی در کنار بیداری، حاصل نمازجمعه‌های کشور است.

حجت الاسلام ولدان با اشاره به فرازی از دعای کمیل بیان کرد: کسب قدرت معنوی در نمازجمعه به عنوان صندوق ذخیره معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی دیگر از ثمرات این جایگاه توحیدی است.

وی نمازجمعه پردیسان را به لحاظ کمی و کیفی، یکی از نمازجمعه‌های تراز و خوب کشور توصیف کرد و گفت: یکی از توفیقات برپایی این نمازجمعه بوده است، امروز حضور ائمه جمعه پیشکسوت و طلاب و فضلای آماده برای امامت جمعه، در نمازجمعه پردیسان، نشانه کاربردی بودن آن است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم افزود: امروز قرارگاه فرهنگی مصلای قم در عرصه‌های مختلف و مناسبت‌های متفاوت از فعالی و پویایی برخوردار است که این امر ائمه‌جمعه، ستاد نمازجمعه و ائمه جماعات را شایسته تقدیر و تشکر می‌کند.

وی خطاب به مسؤولان با بیان این‌که جمعیت 150 هزار نفری پردیسان حقی فراموش شده بر گردن آنها دارند، اظهار داشت: همچنان که مسؤولان برای سرانه فضای سبز و عمرانی و محیط زیست مردم برنامه‌ریزی می‌کنند، بایستی سرانه فرهنگی و مذهبی مردم، بر پایه مساجد، خصوصا مسجد جامع و مصلای منطقه پردیسان را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام ولدان در پایان مطرح کرد: بنای کار ستاد بر این است که در راستای ارتقای کیفی نمازجمعه، پیشنهادات، ایده‌ها و نظرات مردم درجهت فعال‌سازی نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر و قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیرت و تقوا در قالب طرح‌هایی نو اجرایی شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات